V Poslanecké sněmovně leží návrh na novelizaci zákona o provozu na pozemních komunikacích. Upravuje například tolerované množství alkoholu v krvi nebo povinnosti zimního obutí.
Senátorský návrh novely vypouští ze zákona bodový postih za naměření hodnoty alkoholu pod 0,3 promile. Posle Senátu měla za tento přečin hrozit jen finanční sankce. Poměrně přísný trest za vyšší hodnotu zůstává. Tento návrh se ale snaží zrušit poslanec za VV a bývalý dopravní policista Stanislav Huml. Podle něj by i nadále mělo být i minimální množství alkoholu v krvi trestáno.
Trestáním méně než 0,3 promile se dostáváme do paradoxní situace. Metodický pokyn Policie nařizuje, aby nebyli řidiči, kteří nadýchají méně než 0,24 promile, postihováni. Je to z toho důvodu, že 0,2 promile může nadýchat i abstinent a 0,04 promile je odchylka měření. Jinak řečeno, postih za méně než 0,3 promile je de facto jen na papíře. Hříšník by se musel trefit do onoho velmi úzkého pásma 0,06 promile. Je nicméně pochopitelné, že zrušení postihu za menší množství alkoholu by bylo signálem k veřejnosti, že alkohol za volantem může být částečně tolerován, který pravděpodobně přinejmenším někteří vypustit nechtějí.
Dalším poslaneckým návrhem, kterým se bude dolní komora zabývat, je povinnost zimních pneumatik. Návrhy jsou na stole hned dva, jeden přísnější z pera poslance Humla, který říká, že zimní pneumatiky by měly být v zimě povinné a to bez výjimky. Smířlivější návrh nařizuje jejich použití jen na sněhu a ledu.
Stanislav Huml mimo to navrhuje také zrušit povinnost obecní policie označovat místa měření radarem přenosnými cedulemi.
O konkrétních prosazených změnách budeme přirozeně informovat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?