Binz vytvořil pravděpodobně největší kombi na světě. Jen by mne zajímalo, kolik chalupářů to zaujme.
Binz je továrna, která se specializuje na přestavby luxusních vozů, zejména Mercedes Benz. Vyrábí rozmanité modely, od prodloužených limuzín po pohřební vozy.
Právě v těch druze jmenovaných se pravděpodobně zhlédli někteří zákazníci. Obří kufr v luxusním voze, to se přece hodí. Binz proto přestavěl Mercedes Benz E kombi na opravdu dlouhou specialitu.
Rozvor byl prodloužen takovým způsobem, že se vyrovná tomu nejluxusnějšímu, co Mercedes vyrábí, Maybachu 62. Co je ale netypické, rozvor nešel jako obvykle ve prospěch zadní řady sedadel, ale celý rozšířil kufr.
Ten nyní nabízí objem 1900 litrů, což pojme polovinu domácnosti. Docela by mne zajímalo, co v tom budou případní zájemci vozit, dá se očekávat, že barvy pro živnostníky to nebudou. I kvůli cenovce, která začne někde na úrovni tří milionů korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?