Maserati by se v blízké době mělo dočkat SUV, které bude vyráběno společně s Jeepem. Spolupráce pomalu dostává obrysy.
Maserati nekoketuje s myšlenkou vlastního SUV poprvé. První koncept se objevil již před řádkou let a je jasná, že myšlenky šéfů se stále kolem tohoto vozu točí. Zejména po fenomenálním úspěchu Porsche Cayenne.
Vše může začít nanovo, protože Fiat nedávno koupil podíl v Chrysleru a ten má SUV požehnaně. Mimo to disponuje také modelem Grand Cherokee, který je technicky blízký Mercedesům ML a GL. Tyto podvozky nejsou vůbec špatné a proto by se při pečlivém naladění přímo v Maserati mohly stát dobrým základem pro sportovní SUV.
Vývoj je zatím na počátku, vůz by se neměl dostat do prodejen dříve než za 3 roky, nicméně spekuluje se i o motorech. Ukázat by se měl šestiválec 3,5 Pentastar od Chrysleru a zcela nový osmiválec vyvinutý ve spolupráci Italů i Američanů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?