Suzuki zveřejnilo ceník svého sedanu Kizashi. Zdá se, že jeho cena je velmi slušná, ale hodně mu chybí turbodiesel.
Nabízet v Evropě vůz bez turbodieselu je ve střední třídě problém. Dieselové motory už okupují drtivou většinu prodaných vozů a je jasné, že Suzuki si tímto odrazí velkné množství potenciálních zákazníků.
Suzuki nabízí jediný motor, 2,4 o výkonu 180 koní. Jediné, co je možné si volit, je pohon předních kol v kombinaci s manuální převodovkou za 679 tisíc korun, nebo verzi s pohonem obou náprav a převodovkou CVT za 759 tisíc. K dispozici je jediný výbava.
Výbava nicméně není špatná a zahrnuje sedm airbagů, ESP, rádio s bluetooth a USB konektivitou a osmi reproduktory, kožené čalounění, xenonová světla, tempomat, přední i zadní parkovací senzory a samozřejmě i dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Pro srovnání jsem tentokrát vybral něco z příbuzné stáje. Suzuki se hodně chlubí použitím pohonu všech kol v sedanu, to nenabízí mnoho značek. Suzuki si proto srovnáme s podobně trochu exotičtějším vozem Subaru Legacy.
Subaru nabízí podobně silní motor, 167koňovou 2,5, taktéž s automatickou převodovkou a samozřejmě i pohonem všech kol, jak je u Subaru tradicí. Subaru Legacy stojí v základu s touto výbavou 830 tisíc korun. Ve výbavě přitom jen velmi těžko najdeme rozdíly, Subaru jen nemá kožený interiér. Můžeme tedy říci, že koupě Suzuki je v tomto docela výhodná.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?