Suzuki zveřejnilo ceník svého sedanu Kizashi. Zdá se, že jeho cena je velmi slušná, ale hodně mu chybí turbodiesel.
Nabízet v Evropě vůz bez turbodieselu je ve střední třídě problém. Dieselové motory už okupují drtivou většinu prodaných vozů a je jasné, že Suzuki si tímto odrazí velkné množství potenciálních zákazníků.
Suzuki nabízí jediný motor, 2,4 o výkonu 180 koní. Jediné, co je možné si volit, je pohon předních kol v kombinaci s manuální převodovkou za 679 tisíc korun, nebo verzi s pohonem obou náprav a převodovkou CVT za 759 tisíc. K dispozici je jediný výbava.
Výbava nicméně není špatná a zahrnuje sedm airbagů, ESP, rádio s bluetooth a USB konektivitou a osmi reproduktory, kožené čalounění, xenonová světla, tempomat, přední i zadní parkovací senzory a samozřejmě i dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Pro srovnání jsem tentokrát vybral něco z příbuzné stáje. Suzuki se hodně chlubí použitím pohonu všech kol v sedanu, to nenabízí mnoho značek. Suzuki si proto srovnáme s podobně trochu exotičtějším vozem Subaru Legacy.
Subaru nabízí podobně silní motor, 167koňovou 2,5, taktéž s automatickou převodovkou a samozřejmě i pohonem všech kol, jak je u Subaru tradicí. Subaru Legacy stojí v základu s touto výbavou 830 tisíc korun. Ve výbavě přitom jen velmi těžko najdeme rozdíly, Subaru jen nemá kožený interiér. Můžeme tedy říci, že koupě Suzuki je v tomto docela výhodná.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?