Suzuki zveřejnilo ceník svého sedanu Kizashi. Zdá se, že jeho cena je velmi slušná, ale hodně mu chybí turbodiesel.
Nabízet v Evropě vůz bez turbodieselu je ve střední třídě problém. Dieselové motory už okupují drtivou většinu prodaných vozů a je jasné, že Suzuki si tímto odrazí velkné množství potenciálních zákazníků.
Suzuki nabízí jediný motor, 2,4 o výkonu 180 koní. Jediné, co je možné si volit, je pohon předních kol v kombinaci s manuální převodovkou za 679 tisíc korun, nebo verzi s pohonem obou náprav a převodovkou CVT za 759 tisíc. K dispozici je jediný výbava.
Výbava nicméně není špatná a zahrnuje sedm airbagů, ESP, rádio s bluetooth a USB konektivitou a osmi reproduktory, kožené čalounění, xenonová světla, tempomat, přední i zadní parkovací senzory a samozřejmě i dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Pro srovnání jsem tentokrát vybral něco z příbuzné stáje. Suzuki se hodně chlubí použitím pohonu všech kol v sedanu, to nenabízí mnoho značek. Suzuki si proto srovnáme s podobně trochu exotičtějším vozem Subaru Legacy.
Subaru nabízí podobně silní motor, 167koňovou 2,5, taktéž s automatickou převodovkou a samozřejmě i pohonem všech kol, jak je u Subaru tradicí. Subaru Legacy stojí v základu s touto výbavou 830 tisíc korun. Ve výbavě přitom jen velmi těžko najdeme rozdíly, Subaru jen nemá kožený interiér. Můžeme tedy říci, že koupě Suzuki je v tomto docela výhodná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.