Mazda je čím dál tím více sexy, přestože ji je už 90 let. Kéž by to tak šlo nejen u značek...
Mazda si za svou devadesátiletou historii vyzkoušela již mnohé. Při oslavách svého jubilea ukázala historii svých log, jak šly pěkně za sebou.
Přestože historie značky se táhne už od roku 1920, první zaznamenané logo pochází z roku 1936. Jde o krasopisně psanou značku a náležející logo. To má připomínat klasické M, ale zároveň má symbolizovat také reliéf města Hirošima, kde Mazda již 90 let sídlí.
Mové logo, tentokráte do jiné podoby stylizované M, použila Mazda poprvé roku 1959. Jejím prvním nositelem byla výrazně nekonvenční Mazda R360 coupe.
Název automobilu na zádi, jak jej známe dnes, se objevil v roce 1975, drží se tak již více než 35 let. Až do roku 1992 jej ale Mazda používala jako hlavní symbol celého vozu.
Poslední dvě loga jsou asi většině čtenářů dobře známá. Symbol roztažených křídel automobilka používala od roku 1992. Novější a stále užívané logo, roztažená křídla v oválu, terá evokují písmo M, se objevilo v roce 1997. Automobilka jej užívá dodnes.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.