Mazda je čím dál tím více sexy, přestože ji je už 90 let. Kéž by to tak šlo nejen u značek...
Mazda si za svou devadesátiletou historii vyzkoušela již mnohé. Při oslavách svého jubilea ukázala historii svých log, jak šly pěkně za sebou.
Přestože historie značky se táhne už od roku 1920, první zaznamenané logo pochází z roku 1936. Jde o krasopisně psanou značku a náležející logo. To má připomínat klasické M, ale zároveň má symbolizovat také reliéf města Hirošima, kde Mazda již 90 let sídlí.
Mové logo, tentokráte do jiné podoby stylizované M, použila Mazda poprvé roku 1959. Jejím prvním nositelem byla výrazně nekonvenční Mazda R360 coupe.
Název automobilu na zádi, jak jej známe dnes, se objevil v roce 1975, drží se tak již více než 35 let. Až do roku 1992 jej ale Mazda používala jako hlavní symbol celého vozu.
Poslední dvě loga jsou asi většině čtenářů dobře známá. Symbol roztažených křídel automobilka používala od roku 1992. Novější a stále užívané logo, roztažená křídla v oválu, terá evokují písmo M, se objevilo v roce 1997. Automobilka jej užívá dodnes.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?