Dálniční známky pro rok 2011 začínají platit 1.12 předchozího roku, tedy dnes. Ceny zůstávají na loňské úrovni.
Roční dálniční známka pro rok 2011 bude stát 1200 korun a její platnost je opět 14 měsíců, tedy od prosince předchozího roku po leden roku následujícího. Měsíční kupon je v nabídce za 350 Kč, desetidenní za 250 korun.
Kupony pro vozy nad 3,5 tuny se již neprodávají, nahradilo je mýto.
Kupon je opět dvoudílný, jeden díl se vylepí na okno, druhý si nechá řidič u dokladů. Je možné je zakoupit na pobočkách pošty a na čerpacích stanicích.
Dálniční známky bude letos potřebovat pravděpodobně více řidičů, neboť došlo k rozšíření zpoplatněné sítě i na obchvaty některých měst. Zejména frekventovaná trasa D1 kolem Brna bude nyní s poplatkem. Rozdíly je možné vidět na dvou mapkách, které jsou přiloženy níže.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.