Honda Jazz je pokusným králíkem Hondy na poli elektromobilů. Nedávno dostal hybridní verzi, dnes i plně elektrickou.
Honda Jazz je téměř hotovým elektromobilem. Byť na trh by neměla přijít dříve, než v roce 2012, již za pár měsíců budou první prototypy vybraným fleetovým zákazníkům k dispozici pro testování a ladění.
Jazz EV má k dispozici elektromotor o nezveřejněném výkonu, který dokáže Jazz rozjet až na 145 km/h. Baterie by měly mít dost kapacity na jízdou dlouhou 160 km. Nabíjení z 240V zásuvky má trvat asi 6 hodin.
Řidič bude mít k dispozici volbu mezi ekonomickým, normálním a sportovnějším chodem, přičemž další, detailněji nepopsané systémy mají pomoci řidiči vytěžit z baterie maximum.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?