Tuto zajímavou skutečnost uvedl generální ředitel Fiat Group Sergio Marchionne. Nové modely by se měly v nabídce automobilek objevit v horizontu 12 až 18 měsíců.
Skupina Fiat Group se v duchu doby snaží uspořit vývojové náklady sdílením komponent partnerského Chrysleru. Proč nevyužít technologii Jeepu Grand Cherokee, který Chrysler vivinul kooperaci s bývalým partnerem Daimlerem. Ten využívá skupiny a technologie vivinuté také pro příští generaci Mercedesu ML.
Protože momentálně jsou automobily kategorie SUV v kurzu, neměly by scházet v portfoliu žádného významného výrobce. Tyto vozy v nabídce evropských značek koncernu Fiat scházejí. V rámci skupiny již postavilo na této platformě Dodge model Durango.
Předpokládá se, že Fiat a Alfa Romeo využijí do svých SUV motor V6 Pentastar objemu 3,6 litru a vybaví jej v Evropě nezbytným turbodieselem.
Prémiová značka Maserati by své první SUV v historii nejspíše osadila motorem V8 objemu 4,7 litru známým ze sedanu Quattroporte a kupé GranTurismo. To bude mít našlápnuto na Porsche Cayenne, Audi Q7, Range Rover nebo BMW X5.
Všechny připravované modely by měly vznikat v továrně Jeferson North ve státě Michigan, tam ostatně vznikají i dárcovské Grand Cherokee.
Není to rozhodně poslední případ sdílení komponent z dílny Chrysleru, v roce 2012 by se měly objevit modely Alfa Romeo a Maserati na bázi připravovaného sedanu 300C.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.