Odborná novinářská porota ankety Auto roku 2011 v České republice zvolila finálovou pětici aut. Pořadatelé ankety o tom informovali v pondělí.
Ze 38 nominovaných vozů dostaly v prvním kole nejvíce hlasů: Alfa Romeo Giulietta, BMW řady 5/5 GT, Dacia Duster, Opel Meriva a Volkswagen Touareg.
Finálové vozy jsou srovnány abecedně, protože v prvním kole ankety (stejně jako v evropské anketě Car of The Year, která zveřejní finálovou sedmičku aut v úterý 2. listopadu) nejde o pořadí, ale o určení vozů, které postupují dál.
Motorističtí novináři vyberou vítěze z pětice finalistů ankety na konci listopadu. Výsledky budou zveřejněny 8. prosince.
Loni se o vítězství v anketě ucházelo 36 vozů, mezi kterými si triumf vybojovala Škoda Yeti před Opelem Astra a Mercedesem třídy E.- mediafax -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.