O sto procent se letos na podzim zvedla meziročně poptávka po ojetých automobilech s pohonem všech čtyř kol. V pondělí o tom informovala společnost AAA Auto.
"Jen za září a říjen tohoto roku jsme prodali o 200 procent více vozů v kategorii SUV než ve stejném období minulého roku," uvedla viceprezidentka společnosti AAA Auto Karolína Topolová.
Nejprodávanějším vozem s pohonem všech čtyř kol však už tradičně není žádný model SUV, ale tuzemská Škoda Octavia v provedení 4x4.
Rostoucí zájem o ojeté vozy SUV je podle ní dán více faktory: nejdelší čekací doby na dodání nových aut v této kategorii mohou být až osm měsíců, pokles cen přiblížil vozy SUV i nižším příjmovým skupinám a v neposlední řadě se zvyšuje zákaznická preference modelů, které jsou praktičtější do zimních podmínek silničního provozu.
Levnější verze automobilů SUV, které mají poháněna jen přední kola, se podle Topolové prodávají také velmi dobře díky módnímu vzhledu.
Nejprodávanější SUV vozy na podzim 2010 1. Hyundai Tucson 2. Honda CRV 3. Kia Sportage 4. Suzuki SX4 5. Toyota RAV
Zdroj: AAA Auto, mediafax
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.