Toyota skoupila tajně od amerických majitelů automobily, které vyrobila a které měly problémy s nekontrolovaným zrychlováním. Uvedla to v pátek agentura Ria Novosti s odkazem na televizní stanici CNBC a materiály spojené se žalobou vlastníků aut proti japonské automobilce.
Toyota skupovala auta, aniž o tom informovala federální úřady.
Podle zjištění soudu zákazník, který uzavřel smlouvu s Toyotou o odkupu vadného automobilu, nesmí o vadě poskytovat žádné informace a žalovat tuto společnost.
Mluvčí automobilky Brian Lyons uvedl, že podobná podmínka ve smlouvě nebyla, jen žádost o uzavření dohody o dohodě stran týkající se zbavení odpovědnosti.
Zástupci automobilky přiznali odkup automobilů. Ten vysvětlují jeho nutností pro "další inženýrské zkoumání" vadných vozů.
Počet a cenu skoupených automobilů Toyota neuvedla.
Lyons dodal, že vozy vykupovali v rámci práva kupujícího odmítnout vadné zboží v záruční době. Pouze v některých případech podle něho na odkupu vozu trvala společnost, nikoli zákazník.
Na přelomu loňského a letošního roku největší světová automobilka oznámila, že stahuje z trhů po celém světě velké množství automobilů. Týkalo se to přibližně devíti milionů vozů. Toto číslo převyšuje roční prodeje společnosti, které vloni představovaly 7,81 milionu vozů a předloni 8,97 milionu aut.- mediafax -
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?