Toyota skoupila tajně od amerických majitelů automobily, které vyrobila a které měly problémy s nekontrolovaným zrychlováním. Uvedla to v pátek agentura Ria Novosti s odkazem na televizní stanici CNBC a materiály spojené se žalobou vlastníků aut proti japonské automobilce.
Toyota skupovala auta, aniž o tom informovala federální úřady.
Podle zjištění soudu zákazník, který uzavřel smlouvu s Toyotou o odkupu vadného automobilu, nesmí o vadě poskytovat žádné informace a žalovat tuto společnost.
Mluvčí automobilky Brian Lyons uvedl, že podobná podmínka ve smlouvě nebyla, jen žádost o uzavření dohody o dohodě stran týkající se zbavení odpovědnosti.
Zástupci automobilky přiznali odkup automobilů. Ten vysvětlují jeho nutností pro "další inženýrské zkoumání" vadných vozů.
Počet a cenu skoupených automobilů Toyota neuvedla.
Lyons dodal, že vozy vykupovali v rámci práva kupujícího odmítnout vadné zboží v záruční době. Pouze v některých případech podle něho na odkupu vozu trvala společnost, nikoli zákazník.
Na přelomu loňského a letošního roku největší světová automobilka oznámila, že stahuje z trhů po celém světě velké množství automobilů. Týkalo se to přibližně devíti milionů vozů. Toto číslo převyšuje roční prodeje společnosti, které vloni představovaly 7,81 milionu vozů a předloni 8,97 milionu aut.- mediafax -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.