Nový šéf Škodovky Winfried Vahland, vyhlásil své plány na další desetiletí. Chtěl by, aby Škoda měla v roce 2020 dvojnásobek modelů než dnes a také dvojnásobné prodeje.
Škoda už není zdaleka jen česká. Své závody má také v Rusku, Indii a Číně, auta s touto značkou se vyrábějí i na Slovensku. Právě asijské továrny by měly být nositelem růstu, jak jej Vahland plánuje.
V České republice budou ponechány stávající závody a hlavně vývojové centrum, které by mělo být mnohem více vytížené než dnes vždyť flotila pěti modelových řady by se měla rozrůst na dvojnásobek. První dvě vlaštovky přijdou již brzy, mikroauto odvozené ze studie Volkswagen Up! a levný vůz zejména pro rozvojové trhy, který nahradí Octavii Tour. Další tři vozy by pravděpodobně měly spadat do kategorií SUV a MPV.
Přestože vozy pro Evropu by se měly vyrábět především u nás, Vahland nevyloučil, že by se k nám mohly Škodovky i dovážet. Pro nás jde spíše o jistou věc, protože mikrovůz bude montován na Slovensku a již dříve zde byla prováděna montáž některých Octavií. Ta byla kvůli uvolnění kapacity závodu nedávno stažena zpět do ČR.
Mimo to, Vahland oznámil také to, že nehodlá dopustit, aby se Škoda stala levnou značkou a byla ji ořezávána výbava, jak v poslední době zaznělo i na našem serveru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?