Nový šéf Škodovky Winfried Vahland, vyhlásil své plány na další desetiletí. Chtěl by, aby Škoda měla v roce 2020 dvojnásobek modelů než dnes a také dvojnásobné prodeje.
Škoda už není zdaleka jen česká. Své závody má také v Rusku, Indii a Číně, auta s touto značkou se vyrábějí i na Slovensku. Právě asijské továrny by měly být nositelem růstu, jak jej Vahland plánuje.
V České republice budou ponechány stávající závody a hlavně vývojové centrum, které by mělo být mnohem více vytížené než dnes vždyť flotila pěti modelových řady by se měla rozrůst na dvojnásobek. První dvě vlaštovky přijdou již brzy, mikroauto odvozené ze studie Volkswagen Up! a levný vůz zejména pro rozvojové trhy, který nahradí Octavii Tour. Další tři vozy by pravděpodobně měly spadat do kategorií SUV a MPV.
Přestože vozy pro Evropu by se měly vyrábět především u nás, Vahland nevyloučil, že by se k nám mohly Škodovky i dovážet. Pro nás jde spíše o jistou věc, protože mikrovůz bude montován na Slovensku a již dříve zde byla prováděna montáž některých Octavií. Ta byla kvůli uvolnění kapacity závodu nedávno stažena zpět do ČR.
Mimo to, Vahland oznámil také to, že nehodlá dopustit, aby se Škoda stala levnou značkou a byla ji ořezávána výbava, jak v poslední době zaznělo i na našem serveru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.