Nový šéf Škodovky Winfried Vahland, vyhlásil své plány na další desetiletí. Chtěl by, aby Škoda měla v roce 2020 dvojnásobek modelů než dnes a také dvojnásobné prodeje.
Škoda už není zdaleka jen česká. Své závody má také v Rusku, Indii a Číně, auta s touto značkou se vyrábějí i na Slovensku. Právě asijské továrny by měly být nositelem růstu, jak jej Vahland plánuje.
V České republice budou ponechány stávající závody a hlavně vývojové centrum, které by mělo být mnohem více vytížené než dnes vždyť flotila pěti modelových řady by se měla rozrůst na dvojnásobek. První dvě vlaštovky přijdou již brzy, mikroauto odvozené ze studie Volkswagen Up! a levný vůz zejména pro rozvojové trhy, který nahradí Octavii Tour. Další tři vozy by pravděpodobně měly spadat do kategorií SUV a MPV.
Přestože vozy pro Evropu by se měly vyrábět především u nás, Vahland nevyloučil, že by se k nám mohly Škodovky i dovážet. Pro nás jde spíše o jistou věc, protože mikrovůz bude montován na Slovensku a již dříve zde byla prováděna montáž některých Octavií. Ta byla kvůli uvolnění kapacity závodu nedávno stažena zpět do ČR.
Mimo to, Vahland oznámil také to, že nehodlá dopustit, aby se Škoda stala levnou značkou a byla ji ořezávána výbava, jak v poslední době zaznělo i na našem serveru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.