Tuto skutečnost oznámil šéf francouzské automobilky pro Asii Gregoire Olivier pro Automotive News China. Údajně by měl být orientován především na Čínský trh.
Je to určitě dobrá zpráva, koncept Metropolis se opravdu vyvedl. Je to další v řadě nových Citroënů který má svou specifickou výraznou tvář a je možné jej alespoň přirovnat k ikonické DS. To se nedalo říci například o první generaci C5.
Technicky Metropolis vychází z luxusního korábu C6, délka 5,3 a šířka 2,0 metru jsou úctyhodné. Metropolis působí opravdu majestátně, výrazným prvkem jsou proti sobě otvírané dveře.
Koncept je v duchu doby postaven jako hybrid. Kombinuje přeplňovaný benzinový dvoulitr (200 kW) a elektromotor (70 kW) v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol.
Budeme tedy držet palce aby se do výroby Metropolis pod kódovým označením DS9 skutečně dostal. Trochu paradoxní je, že impulsem pro stavbu reprezentativního Citroënu je Čínský trh, kde by měl konkurovat německým limuzínám.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?