Tatra možná změní tvář, přestane vyrábět vlastní kabiny

Marek Litzman, 25. října 2010, 11:51 Google+

Tatra se potácí na hranici udržení se. Management podniku zvažuje, že by Tatra přestala vyrábět některé své díly, které příliš dělat neumí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tatra

Tatra | foto: Tatra

Sdílejte článek

Tatru tvrdě zasáhla ekonomická recese, které se v posledních dvou letech prohání celým světem. I proto zvažuje, jak uspořit.

V tatrovce se spekuluje o tom, že Tatra vytvoří strategické partnerství s třetím největším výrobcem nákladních aut na světě, nizozemským výrobcem DAF. Od něj by získala především kabiny.

Právě ty jsou při výrobě poměrně problematické. Zákazníci požadují vysokou kvalitu, ergonomii, ale také komfort. Právě ve třetím požadavku Tatra velmi ztrácí. Vývoj a výroba komfortnějšího kabin by ale byla neúnosně drahá, nakonec, už dnešní výroba méně pohodlných kabin se prodražuje. Právě nákup interiérů od jiných firem by mohl Tatře významně pomoci v konkurenčním boji.

Dalším dílem, který by Tatra ráda nakupovala, jsou motory. Tatra využívá svoji osvědčenou koncepci vzduchem chlazeného motoru, ten se ale nehodí všude. Mnozí zákazníci se atypického, vzduchem chlazeného motoru bojí a rovnou spolu s ním Tatru zavrhnou. Nabídka klasického motoru by mohla automobilce taktéž velmi pomoci.

Mimo to se Tatra chystá na výrobu speciálu pro kanadskou armádu spolu s americkým výrobcem Navistar. Tatra by měla dodat pohonné ústrojí.

Recese zasáhla Tatru ve špatnou dobu. Ještě v roce 2007 se zdálo, že je Tatra po sedmnácti letech od revoluce opět stabilizovaná. Vydělala téměř miliardu korun a prodeje byly od revoluce rekordní. Světové hospodářské potíže ale srazily firmu na kolena. Musela tak propustit dvě třetiny zaměstnanců a o stejný kus ji spadly i prodeje. Za poslední dva roky Tatra prodělala 1,3 miliardy korun a musela zastavit vše, co měla včetně sebe samé. Zdá se však, že situace se stabilizuje.

Vytisknout

Diskuze: Tatra možná změní tvář, přestane vyrábět vlastní kabiny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

56

VIDEO: Ariel Atom vs. tiskárna, kdo je rychlejší?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud