Tatra se potácí na hranici udržení se. Management podniku zvažuje, že by Tatra přestala vyrábět některé své díly, které příliš dělat neumí.
Tatru tvrdě zasáhla ekonomická recese, které se v posledních dvou letech prohání celým světem. I proto zvažuje, jak uspořit.
V tatrovce se spekuluje o tom, že Tatra vytvoří strategické partnerství s třetím největším výrobcem nákladních aut na světě, nizozemským výrobcem DAF. Od něj by získala především kabiny.
Právě ty jsou při výrobě poměrně problematické. Zákazníci požadují vysokou kvalitu, ergonomii, ale také komfort. Právě ve třetím požadavku Tatra velmi ztrácí. Vývoj a výroba komfortnějšího kabin by ale byla neúnosně drahá, nakonec, už dnešní výroba méně pohodlných kabin se prodražuje. Právě nákup interiérů od jiných firem by mohl Tatře významně pomoci v konkurenčním boji.
Dalším dílem, který by Tatra ráda nakupovala, jsou motory. Tatra využívá svoji osvědčenou koncepci vzduchem chlazeného motoru, ten se ale nehodí všude. Mnozí zákazníci se atypického, vzduchem chlazeného motoru bojí a rovnou spolu s ním Tatru zavrhnou. Nabídka klasického motoru by mohla automobilce taktéž velmi pomoci.
Mimo to se Tatra chystá na výrobu speciálu pro kanadskou armádu spolu s americkým výrobcem Navistar. Tatra by měla dodat pohonné ústrojí.
Recese zasáhla Tatru ve špatnou dobu. Ještě v roce 2007 se zdálo, že je Tatra po sedmnácti letech od revoluce opět stabilizovaná. Vydělala téměř miliardu korun a prodeje byly od revoluce rekordní. Světové hospodářské potíže ale srazily firmu na kolena. Musela tak propustit dvě třetiny zaměstnanců a o stejný kus ji spadly i prodeje. Za poslední dva roky Tatra prodělala 1,3 miliardy korun a musela zastavit vše, co měla včetně sebe samé. Zdá se však, že situace se stabilizuje.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?