Tatra se potácí na hranici udržení se. Management podniku zvažuje, že by Tatra přestala vyrábět některé své díly, které příliš dělat neumí.
Tatru tvrdě zasáhla ekonomická recese, které se v posledních dvou letech prohání celým světem. I proto zvažuje, jak uspořit.
V tatrovce se spekuluje o tom, že Tatra vytvoří strategické partnerství s třetím největším výrobcem nákladních aut na světě, nizozemským výrobcem DAF. Od něj by získala především kabiny.
Právě ty jsou při výrobě poměrně problematické. Zákazníci požadují vysokou kvalitu, ergonomii, ale také komfort. Právě ve třetím požadavku Tatra velmi ztrácí. Vývoj a výroba komfortnějšího kabin by ale byla neúnosně drahá, nakonec, už dnešní výroba méně pohodlných kabin se prodražuje. Právě nákup interiérů od jiných firem by mohl Tatře významně pomoci v konkurenčním boji.
Dalším dílem, který by Tatra ráda nakupovala, jsou motory. Tatra využívá svoji osvědčenou koncepci vzduchem chlazeného motoru, ten se ale nehodí všude. Mnozí zákazníci se atypického, vzduchem chlazeného motoru bojí a rovnou spolu s ním Tatru zavrhnou. Nabídka klasického motoru by mohla automobilce taktéž velmi pomoci.
Mimo to se Tatra chystá na výrobu speciálu pro kanadskou armádu spolu s americkým výrobcem Navistar. Tatra by měla dodat pohonné ústrojí.
Recese zasáhla Tatru ve špatnou dobu. Ještě v roce 2007 se zdálo, že je Tatra po sedmnácti letech od revoluce opět stabilizovaná. Vydělala téměř miliardu korun a prodeje byly od revoluce rekordní. Světové hospodářské potíže ale srazily firmu na kolena. Musela tak propustit dvě třetiny zaměstnanců a o stejný kus ji spadly i prodeje. Za poslední dva roky Tatra prodělala 1,3 miliardy korun a musela zastavit vše, co měla včetně sebe samé. Zdá se však, že situace se stabilizuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.