Tatra se potácí na hranici udržení se. Management podniku zvažuje, že by Tatra přestala vyrábět některé své díly, které příliš dělat neumí.
Tatru tvrdě zasáhla ekonomická recese, které se v posledních dvou letech prohání celým světem. I proto zvažuje, jak uspořit.
V tatrovce se spekuluje o tom, že Tatra vytvoří strategické partnerství s třetím největším výrobcem nákladních aut na světě, nizozemským výrobcem DAF. Od něj by získala především kabiny.
Právě ty jsou při výrobě poměrně problematické. Zákazníci požadují vysokou kvalitu, ergonomii, ale také komfort. Právě ve třetím požadavku Tatra velmi ztrácí. Vývoj a výroba komfortnějšího kabin by ale byla neúnosně drahá, nakonec, už dnešní výroba méně pohodlných kabin se prodražuje. Právě nákup interiérů od jiných firem by mohl Tatře významně pomoci v konkurenčním boji.
Dalším dílem, který by Tatra ráda nakupovala, jsou motory. Tatra využívá svoji osvědčenou koncepci vzduchem chlazeného motoru, ten se ale nehodí všude. Mnozí zákazníci se atypického, vzduchem chlazeného motoru bojí a rovnou spolu s ním Tatru zavrhnou. Nabídka klasického motoru by mohla automobilce taktéž velmi pomoci.
Mimo to se Tatra chystá na výrobu speciálu pro kanadskou armádu spolu s americkým výrobcem Navistar. Tatra by měla dodat pohonné ústrojí.
Recese zasáhla Tatru ve špatnou dobu. Ještě v roce 2007 se zdálo, že je Tatra po sedmnácti letech od revoluce opět stabilizovaná. Vydělala téměř miliardu korun a prodeje byly od revoluce rekordní. Světové hospodářské potíže ale srazily firmu na kolena. Musela tak propustit dvě třetiny zaměstnanců a o stejný kus ji spadly i prodeje. Za poslední dva roky Tatra prodělala 1,3 miliardy korun a musela zastavit vše, co měla včetně sebe samé. Zdá se však, že situace se stabilizuje.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?