Ruf, jeden ze světoznámých ladičů Porsche, se rozohdl zavzpomínat na klasikou Targu z let šedesátých a upravil do této karoserie i dnešní model 911.
V dnešní době už nemá karoserie typu Targa takový význam, ale v 60. letech šlo o spojení kupé a kabrioletu, přesněji bezpečnosti kupé a lehkosti života v kabrioletu. Tehdejší bezpečností systémy byly přece jen na jiné úrovni než dnes a oblouk střechy nad hlavou měl opravdový význam.
Ruf pro dobrou vzpomínku na tuto dobu vzal dnešní devětsetjedenáctku a začaly se dít divy. Pevný zůstal opět jen rá nad hlavami cestujících, přičemž mezi tímto rámem a oknem jsou dva panely, pro každého cestujícího jeden. Ty je možné nezávisle na sobě odstraňovat. Aby byl průvan uvnitř dokonalý, je možné odstranit i okno za rámem. Není to problém, neboť tato zadní část je plátěná.
Pod kapotou najdeme šestiválcový motor s protiběžnými písty, který má objem 3,8 litru. Jeho výkon je pěkně kulatých 400 koní.
Cena nemá přesáhnout 200 eur, v přepočtu asi pět milionů korun, zájemci by se mohli dočkat už příští rok.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.