Ruf, jeden ze světoznámých ladičů Porsche, se rozohdl zavzpomínat na klasikou Targu z let šedesátých a upravil do této karoserie i dnešní model 911.
V dnešní době už nemá karoserie typu Targa takový význam, ale v 60. letech šlo o spojení kupé a kabrioletu, přesněji bezpečnosti kupé a lehkosti života v kabrioletu. Tehdejší bezpečností systémy byly přece jen na jiné úrovni než dnes a oblouk střechy nad hlavou měl opravdový význam.
Ruf pro dobrou vzpomínku na tuto dobu vzal dnešní devětsetjedenáctku a začaly se dít divy. Pevný zůstal opět jen rá nad hlavami cestujících, přičemž mezi tímto rámem a oknem jsou dva panely, pro každého cestujícího jeden. Ty je možné nezávisle na sobě odstraňovat. Aby byl průvan uvnitř dokonalý, je možné odstranit i okno za rámem. Není to problém, neboť tato zadní část je plátěná.
Pod kapotou najdeme šestiválcový motor s protiběžnými písty, který má objem 3,8 litru. Jeho výkon je pěkně kulatých 400 koní.
Cena nemá přesáhnout 200 eur, v přepočtu asi pět milionů korun, zájemci by se mohli dočkat už příští rok.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?