Deník Hospodářské noviny přinesl informaci o tom, že Škoda je z centrály ve Wolfsburgu nucena osekávat výbavy, které ji činí příliš konkurenceschopnou.
Po mnoha testech, kdy Škoda dokázala předstihnout kolegy z Volkswagenu nebo dokonce i Audi je nutné poupravit výbavy Škody. Dospěla k tomu centrála Volkswagenu. Z výbavy tak má zmizet třeba chladící box v Octavii nebo deštník v Superbu.
Kvůli kanibalizaci značek údajně koncern přichází ročně o půl miliardy eur, tedy asi o 12 miliard korun.
Tiskový mluvčí Škody celý problém mírnil, pro Hospodářské noviny uvedl, že: "je pravda, že Škoda Auto v Německu od 1. ledna 2011 ještě dále zatraktivní ceny u některých modelů a že v této souvislosti upraví rozsahy výbav. To je zcela běžný a léty osvědčený postup produktového managementu. Většina zmiňovaných prvků výbavy navíc nadále zůstane dostupná jako výbava na přání."
Následující komentář vyjadřuje názor autora, nemusí vyjadřovat názor redakce jako celku.
Osobně tak trochu nevím, čemu se kdo diví. Volkswagen si Škodu nekoupil z čisté lásky k okřídlenému šípu, ale proto, aby mu vydělávala. Má-li firma několik značek podobného ražení, je třeba je od sebe oddělit. Zatímco do sportovna laděný Seat zůstává trochu stranou, hierarchie luxusu směrem od Audi přes Volkswagen ke Škodě je jasně daná a podle toho se musí Škoda chovat.
V koncernu má za úkol produkovat levnější vozy, které zachytávají zákazníky, pro které je Volkswagen příliš drahá značka. To, že s nižší cenou se pojí i menší výbava, je jen logické vyústění celého problému.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.