Po mnoha testech, kdy Škoda dokázala předstihnout kolegy z Volkswagenu nebo dokonce i Audi je nutné poupravit výbavy Škody. Dospěla k tomu centrála Volkswagenu. Z výbavy tak má zmizet třeba chladící box v Octavii nebo deštník v Superbu.
Kvůli kanibalizaci značek údajně koncern přichází ročně o půl miliardy eur, tedy asi o 12 miliard korun.
Tiskový mluvčí Škody celý problém mírnil, pro Hospodářské noviny uvedl, že: "je pravda, že Škoda Auto v Německu od 1. ledna 2011 ještě dále zatraktivní ceny u některých modelů a že v této souvislosti upraví rozsahy výbav. To je zcela běžný a léty osvědčený postup produktového managementu. Většina zmiňovaných prvků výbavy navíc nadále zůstane dostupná jako výbava na přání."
Následující komentář vyjadřuje názor autora, nemusí vyjadřovat názor redakce jako celku.
Osobně tak trochu nevím, čemu se kdo diví. Volkswagen si Škodu nekoupil z čisté lásky k okřídlenému šípu, ale proto, aby mu vydělávala. Má-li firma několik značek podobného ražení, je třeba je od sebe oddělit. Zatímco do sportovna laděný Seat zůstává trochu stranou, hierarchie luxusu směrem od Audi přes Volkswagen ke Škodě je jasně daná a podle toho se musí Škoda chovat.
V koncernu má za úkol produkovat levnější vozy, které zachytávají zákazníky, pro které je Volkswagen příliš drahá značka. To, že s nižší cenou se pojí i menší výbava, je jen logické vyústění celého problému.