BMW konečně zveřejnilo několik dalších detailů o nové generaci modelu 1 M. Známe výkon, hmotnost a také tak trochu i vzhled.
Očekáváme ho už dlouho a stále nic. BMW s představením své nejostřejší verze modelu 1 hodně otálí. Dnes si možná trochu nadává, jak si to na konci 70. let zavařilo, když svůj slavný sporťák pojmenovalo M1 a zavřelo si tak cestu ke stejnému pojmenování jedničkové řady.
Každopádně derivát M od jedničky je realitou a my jen odpočítáváme čas do oficiálního představení. Jeho datum zatím neznáme, zato máme oficiální polopředstavení.
Automobilka totiž veřejnosti potvrdila, že nové BMW 1 M bude a že bude mít pod kapotou třilitrový přeplňovaný šestiválec, jehož výkon bude vyhnán na 345 koní a přičemž hmotnost by se měla zastavit na 1500 kilech. To není zrovna málo...
Jednička by měla být na severní smyčce rychlejší než minulá generace M3 a to asi o 10 sekund.
O ceně se tisková zpráva také zmínila. Asi bychom ani sami nedokázali odhadnout, že se bude pohybovat někde mezi dosavadní nejsilnější jedničkou (135i) a o třídu větší M3.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?