Google v tichosti testuje auta, která nepotřebují řidiče

Prius
Prius, foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka
Marek Litzman 11. října 2010 12:40
Sdílej:

Google se hodlá pustit ještě více do oblasti aut, než byl ochoten připustit. Testuje totiž systémy autonomního řízení.

Google se do projektu pustil spolu s experty ze Stanfordu, kteří zvítězili v prestižním klání bezpilotních aut DARPA Challenge.

Hodlá se podílet na stavbě flotily vozů, se kterými hodlá najet 140 tisíc mil. Za základ bude použita hybridní Toyota Prius.

Závody DARPA ukázaly, jak dobré mohou počítačem řízené vozy být. V prestižním klání ujely tisíc mil s jedinou nehodou. Jeden ze speciálů byl totiž zezadu nabourán jiným řidičem.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.