Nová technologie inrekor určená pro konstrukci motorových vozidel dokáže snížit jejich hmotnost o 30 procent, čímž výrazně klesne také spotřeba takto upravených vozů. Zástupci stejnojmenné společnosti technologii představili ve středu v Praze.
Technologii vynalezl konstruktér a designér Steward Morley, který má za sebou více než 16 let zkušeností a praxe v automobilovém, leteckém a námořním průmyslu. Původní koncept byl nakonec realizován s Freddym Page-Robertsem, jeho současným obchodním partnerem, se kterým založili i samotnou firmu inrekor.
"Viděli jsme obrovskou příležitost pro celý automobilový průmysl, jak výrazně snížit jeho dopad na životní prostředí. inrekor je ultra lehký sendvičový materiál tvořený jádrem z expandovaného polypropylenu a lepených vrstev hliníku. Díky této konstrukci se nám podařilo dosáhnout vynikající pevnosti při zachování minimální hmotnosti. Abychom vyhověli všem náročným požadavkům, které jsou dnes kladeny na konstrukční materiály v automobilovém průmyslu, nechali jsme inrekor otestovat nezávislými autoritami. Jak strukturální testy od Warwick Manufacturing Group, tak i crash testy společnosti MIRA prokázaly, že inrekor požadovaná kritéria svými výsledky výrazně převyšuje. Je lehčí, jednodušeji vyrobitelný a ekologičtější než jakékoli jiné, v této oblasti dosud využívané materiály," prohlásil Morley.
Zástupci společnosti v Praze představili také první prototyp šasi čtyřsedadlového vozu. Díky inovovanému designu z inrekoru se u tohoto šasi podařilo snížit váhu z běžných 300 kilogramů na pouhých 160 kilogramů. U modelového případu typického rodinného vozu by bylo podle představitelů společnosti možné s využitím ultra lehké konstrukce z inrekoru a s tím spojeným odlehčením dalších konstrukčních prvků ušetřit až 300 kilogramů. "V absolutních a globálních číslech by tato technologie přinesla roční úsporu deset miliard litrů pohonných hmot za 300 miliard korun a snížení emisí CO2 o 50 milionů tun," tvrdí Morley.
Vývoj a samotné představení technologie inrekor je podporováno společností JSP, která je výrobcem použitého materiálu Arpro. Ten tvoří samotné srdce inrekoru a určuje do značné míry jeho mechanické vlastnosti. Masivní využití materiálu inrekor tak velmi úzce souvisí i s Českou republikou, protože jedna ze dvou evropských továren společnosti JSP se nachází v Chebu. "Nápad inrekoru se nám od začátku líbil, a proto jej intenzivně podporujeme. Spatřujeme v něm jednu z mála inovací, která může mít opravdu výrazný dopad na současný vývoj a konstrukci automobilů, kterou zároveň mohou výrobci vozů velice snadno a rychle implementovat," řekl prezident společnosti JSP pro region EMEA Paul Compton.
Zástupci společnosti inrecor agentuře Mediafax řekli, že o využití materiálu nyní jednají s několika evropskými automobilkami. Do dvou až tří let by přitom chtěli, aby se rozjela masová výroba takto upravených aut. Kromě automobilového průmyslu je prý materiál vhodný také pro letectví, stavbu lodí či přepravních kontejnerů.-mediafax-
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.