Zapomeňte na karbon! Budoucnost si říká Inrekor

RiP, 6. října 2010, 23:03 Google+

Nová technologie inrekor určená pro konstrukci motorových vozidel dokáže snížit jejich hmotnost o 30 procent, čímž výrazně klesne také spotřeba takto upravených vozů. Zástupci stejnojmenné společnosti technologii představili ve středu v Praze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Inrekor

Inrekor | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Technologii vynalezl konstruktér a designér Steward Morley, který má za sebou více než 16 let zkušeností a praxe v automobilovém, leteckém a námořním průmyslu. Původní koncept byl nakonec realizován s Freddym Page-Robertsem, jeho současným obchodním partnerem, se kterým založili i samotnou firmu inrekor.

"Viděli jsme obrovskou příležitost pro celý automobilový průmysl, jak výrazně snížit jeho dopad na životní prostředí. inrekor je ultra lehký sendvičový materiál tvořený jádrem z expandovaného polypropylenu a lepených vrstev hliníku. Díky této konstrukci se nám podařilo dosáhnout vynikající pevnosti při zachování minimální hmotnosti. Abychom vyhověli všem náročným požadavkům, které jsou dnes kladeny na konstrukční materiály v automobilovém průmyslu, nechali jsme inrekor otestovat nezávislými autoritami. Jak strukturální testy od Warwick Manufacturing Group, tak i crash testy společnosti MIRA prokázaly, že inrekor požadovaná kritéria svými výsledky výrazně převyšuje. Je lehčí, jednodušeji vyrobitelný a ekologičtější než jakékoli jiné, v této oblasti dosud využívané materiály," prohlásil Morley.

Zástupci společnosti v Praze představili také první prototyp šasi čtyřsedadlového vozu. Díky inovovanému designu z inrekoru se u tohoto šasi podařilo snížit váhu z běžných 300 kilogramů na pouhých 160 kilogramů. U modelového případu typického rodinného vozu by bylo podle představitelů společnosti možné s využitím ultra lehké konstrukce z inrekoru a s tím spojeným odlehčením dalších konstrukčních prvků ušetřit až 300 kilogramů. "V absolutních a globálních číslech by tato technologie přinesla roční úsporu deset miliard litrů pohonných hmot za 300 miliard korun a snížení emisí CO2 o 50 milionů tun," tvrdí Morley.

Vývoj a samotné představení technologie inrekor je podporováno společností JSP, která je výrobcem použitého materiálu Arpro. Ten tvoří samotné srdce inrekoru a určuje do značné míry jeho mechanické vlastnosti. Masivní využití materiálu inrekor tak velmi úzce souvisí i s Českou republikou, protože jedna ze dvou evropských továren společnosti JSP se nachází v Chebu. "Nápad inrekoru se nám od začátku líbil, a proto jej intenzivně podporujeme. Spatřujeme v něm jednu z mála inovací, která může mít opravdu výrazný dopad na současný vývoj a konstrukci automobilů, kterou zároveň mohou výrobci vozů velice snadno a rychle implementovat," řekl prezident společnosti JSP pro region EMEA Paul Compton.

Zástupci společnosti inrecor agentuře Mediafax řekli, že o využití materiálu nyní jednají s několika evropskými automobilkami. Do dvou až tří let by přitom chtěli, aby se rozjela masová výroba takto upravených aut. Kromě automobilového průmyslu je prý materiál vhodný také pro letectví, stavbu lodí či přepravních kontejnerů.

-mediafax-

Vytisknout

Diskuze: Zapomeňte na karbon! Budoucnost si říká Inrekor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Trixx

Opel uvedl další info k modelu Junior

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud