Zapomeňte na karbon! Budoucnost si říká Inrekor

RiP, 6. října 2010, 23:03 Google+

Nová technologie inrekor určená pro konstrukci motorových vozidel dokáže snížit jejich hmotnost o 30 procent, čímž výrazně klesne také spotřeba takto upravených vozů. Zástupci stejnojmenné společnosti technologii představili ve středu v Praze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Inrekor

Inrekor | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Technologii vynalezl konstruktér a designér Steward Morley, který má za sebou více než 16 let zkušeností a praxe v automobilovém, leteckém a námořním průmyslu. Původní koncept byl nakonec realizován s Freddym Page-Robertsem, jeho současným obchodním partnerem, se kterým založili i samotnou firmu inrekor.

"Viděli jsme obrovskou příležitost pro celý automobilový průmysl, jak výrazně snížit jeho dopad na životní prostředí. inrekor je ultra lehký sendvičový materiál tvořený jádrem z expandovaného polypropylenu a lepených vrstev hliníku. Díky této konstrukci se nám podařilo dosáhnout vynikající pevnosti při zachování minimální hmotnosti. Abychom vyhověli všem náročným požadavkům, které jsou dnes kladeny na konstrukční materiály v automobilovém průmyslu, nechali jsme inrekor otestovat nezávislými autoritami. Jak strukturální testy od Warwick Manufacturing Group, tak i crash testy společnosti MIRA prokázaly, že inrekor požadovaná kritéria svými výsledky výrazně převyšuje. Je lehčí, jednodušeji vyrobitelný a ekologičtější než jakékoli jiné, v této oblasti dosud využívané materiály," prohlásil Morley.

Zástupci společnosti v Praze představili také první prototyp šasi čtyřsedadlového vozu. Díky inovovanému designu z inrekoru se u tohoto šasi podařilo snížit váhu z běžných 300 kilogramů na pouhých 160 kilogramů. U modelového případu typického rodinného vozu by bylo podle představitelů společnosti možné s využitím ultra lehké konstrukce z inrekoru a s tím spojeným odlehčením dalších konstrukčních prvků ušetřit až 300 kilogramů. "V absolutních a globálních číslech by tato technologie přinesla roční úsporu deset miliard litrů pohonných hmot za 300 miliard korun a snížení emisí CO2 o 50 milionů tun," tvrdí Morley.

Vývoj a samotné představení technologie inrekor je podporováno společností JSP, která je výrobcem použitého materiálu Arpro. Ten tvoří samotné srdce inrekoru a určuje do značné míry jeho mechanické vlastnosti. Masivní využití materiálu inrekor tak velmi úzce souvisí i s Českou republikou, protože jedna ze dvou evropských továren společnosti JSP se nachází v Chebu. "Nápad inrekoru se nám od začátku líbil, a proto jej intenzivně podporujeme. Spatřujeme v něm jednu z mála inovací, která může mít opravdu výrazný dopad na současný vývoj a konstrukci automobilů, kterou zároveň mohou výrobci vozů velice snadno a rychle implementovat," řekl prezident společnosti JSP pro region EMEA Paul Compton.

Zástupci společnosti inrecor agentuře Mediafax řekli, že o využití materiálu nyní jednají s několika evropskými automobilkami. Do dvou až tří let by přitom chtěli, aby se rozjela masová výroba takto upravených aut. Kromě automobilového průmyslu je prý materiál vhodný také pro letectví, stavbu lodí či přepravních kontejnerů.

-mediafax-

Vytisknout

Diskuze: Zapomeňte na karbon! Budoucnost si říká Inrekor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Trixx

Opel uvedl další info k modelu Junior

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud