Volkswagenu se podařil husarský kousek. Jeho značka bude zapsána do populární Guinessovy knihy rekordů jako výrobce sériového vozu s největším dojezdem.
Když se automobilka rozhodla vyzkoušet, jak daleko dojede Passat na jednu nádrž, projela s ním z Anglie na jih Francie a zpět. Passat urazil trasu dlouhou 2443 kilometrů na jediné natankování.
Tohle číslo znamená, že Passat, který byl v naprosto sériovém provedení, ujel tuto trasu se spotřebou necelých 2,7 l/100 km, přičemž průměrná rychlost činila 72 km/h.
Passat BlueMotion má pod kapotou dieselový agregát s objemem 1,6 litru. Pro nižší spotřebu má snížený podvozek, upravenou aerodynamiku, technologii zhasínání motoru v kolonách a na křižovatkách (Stop-start), upravené zpřevodování a pneumatiky s nízkým odporem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.