Volkswagenu se podařil husarský kousek. Jeho značka bude zapsána do populární Guinessovy knihy rekordů jako výrobce sériového vozu s největším dojezdem.
Když se automobilka rozhodla vyzkoušet, jak daleko dojede Passat na jednu nádrž, projela s ním z Anglie na jih Francie a zpět. Passat urazil trasu dlouhou 2443 kilometrů na jediné natankování.
Tohle číslo znamená, že Passat, který byl v naprosto sériovém provedení, ujel tuto trasu se spotřebou necelých 2,7 l/100 km, přičemž průměrná rychlost činila 72 km/h.
Passat BlueMotion má pod kapotou dieselový agregát s objemem 1,6 litru. Pro nižší spotřebu má snížený podvozek, upravenou aerodynamiku, technologii zhasínání motoru v kolonách a na křižovatkách (Stop-start), upravené zpřevodování a pneumatiky s nízkým odporem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.