Vypadá to, že mezi automobilkami začínají nové závody v počtu prodaných elektromobilů. Citroën se chlubí, že se mu podařilo prodat už osm set modelů C-Zero.
Citroën C-zero je dalším derivátem Mitsubishi i-MiEV, podobně jako Peugeot iOn. Citroën se chlubí, že se mu podařilo uzavřít už osm set objednávek na tento poměrně drahý, čistě elektrický vůz.
Další čtyři stovky objednávek má automobilka na elektrický Citroën Berlingo, který si objednala zejména francouzská pošta.
Vzhledem k tomu, že cena Citroënu C-zero bude asi 800 tisíc korun, méně majetní jistě ocení možnost zapůjčení vozu v půjčovně Citer, která si objednala hned 250 kousků.
Je jasné, že osmi sty prodanými vozy by se normálně žádná automobilka nechlubila. Citroën ale potřebuje přesvědčit zákazníky, že elektromobil není úplný nesmysl a že má smysl jej vyzkoušet. Zdá se, že jisté teplání vztahů by mohlo nastat...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?