Lotus v Paříži neukazoval jenom supersporty. Mezi exponáty se objevilo i maličký hybridní koncept Lotus City Car.
V konceptu se Lotus rozhodl zúročit své zkušenosti z vývoje lehkých vozů a také z vývoje hybridního ústrojí, které podle všeho mají inženýři už delší dobu rozrýsované na svých prknech. Už vícekrát to naznačovaly zprávy ze zákulisí a navíc, Lotus už předvedl koncept Evora 414E Hybrid.
Pod kapotáží City Caru je totožné pohonné ústrojí, jaké jsme viděli ve zmíněné Evoře, čekejte tak sériový hybrid, kdy motor 1,2 má na práci dobíjení akumulátorů a veškerý pohon zajišťují elektromotory.
Přesněji jeden elektromotor, který má výkon 73 koní, přičemž baterie jsou schopny ho živit na trase dlouhé 65 km. Poté naskočí benzínový motor. Baterie je samozřejmě možné dobíjet ze sítě.
Koncept zrychlí na stovku za 9 sekund a umí jet až 170 km/h. Lepší dynamice by ještě prospělo, kdyby bylo použito více převodů v převodovce.
U tohoto vozu snad jako u jediného z vystavených konceptů Lotus neuvedl datum zahájení výroby, takže můžeme jedině hádat...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?