Audi podruhé ukazuje svůj e-Tron, tentokrát ale jinak. Směřuje tím původní koncept k sériovému modelu? Že by očekávaná R4?
Audi má letos v Paříži rozhodně co nabídnout. Kromě neočekávaného Quattra vystavuje také koncept e-Tron Spyder. Na tomto sporťáku je nejzajímavější asi to, že vypadá velmi produkceschopně. Pro pohledu na technické údaje, zejména délku 406 cm se lze jen těžko ubránit dojmu, že před námi právě stojí budoucí Audi R4, menší bratříček silného R8.
Audi se rozhodlo experimentovat, takže pro pohon použilo hybridní ústrojí. To je rozdíl oproti původnímu e-Tronu, který byl čistě na baterky.
Tentokrát je použit dieselový motor o výkonu 300 koní, který roztáčí kola zadní nápravy. O ta přední se starají dva elektromotory ukryté přímo v kolech, které dávají výkon 87 koní. Na čistě elektrický pohon by mělo být možné ujet až 50 km, když se do věci pustí i spalovací motor, není přirozeně jiné omezení než kapacita palivové nádrže. Ta ale při spotřebě 2,2 l/100 km vydrží hodně dlouho, na jedno natankování například cestu z Prahy do Londýna a zpět.
Audi se chlubí i s dynamikou, koncept by totiž měl být schopen sprintovat z klidu na stovku za 4,4 sekundy, což na 1,45 tuny není špatné.
Tak co říkáte. Bude nová R4 hybridní?
PS. nezapomeňte se ve fotogalerii podívat na to, co se objeví, když se odsune logo Audi na předním nárazníku.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.