Audi podruhé ukazuje svůj e-Tron, tentokrát ale jinak. Směřuje tím původní koncept k sériovému modelu? Že by očekávaná R4?
Audi má letos v Paříži rozhodně co nabídnout. Kromě neočekávaného Quattra vystavuje také koncept e-Tron Spyder. Na tomto sporťáku je nejzajímavější asi to, že vypadá velmi produkceschopně. Pro pohledu na technické údaje, zejména délku 406 cm se lze jen těžko ubránit dojmu, že před námi právě stojí budoucí Audi R4, menší bratříček silného R8.
Audi se rozhodlo experimentovat, takže pro pohon použilo hybridní ústrojí. To je rozdíl oproti původnímu e-Tronu, který byl čistě na baterky.
Tentokrát je použit dieselový motor o výkonu 300 koní, který roztáčí kola zadní nápravy. O ta přední se starají dva elektromotory ukryté přímo v kolech, které dávají výkon 87 koní. Na čistě elektrický pohon by mělo být možné ujet až 50 km, když se do věci pustí i spalovací motor, není přirozeně jiné omezení než kapacita palivové nádrže. Ta ale při spotřebě 2,2 l/100 km vydrží hodně dlouho, na jedno natankování například cestu z Prahy do Londýna a zpět.
Audi se chlubí i s dynamikou, koncept by totiž měl být schopen sprintovat z klidu na stovku za 4,4 sekundy, což na 1,45 tuny není špatné.
Tak co říkáte. Bude nová R4 hybridní?
PS. nezapomeňte se ve fotogalerii podívat na to, co se objeví, když se odsune logo Audi na předním nárazníku.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.