VIDEO: Další z pětice konceptů, které Lotus představil na autoslaonu v Paříži, je Elan. Čtyřlitrový sporťák má elénu opravdu na rozdávání.
Jestli začne Lotus opravdu vyrábět všechno, co v Paříži představil, bude muset postavit ještě dobré tři další továrny. Nám to jistě vadit nebude…
Staronový vůz Elan by se měl na trzích objevit v roce 2013. Až přijde, pod kapotou by měl trůnit čtyřlitrový šestiválec, jehož původ je tradičně u Toyoty. Výkon by měl díky přeplňování dosáhnout na 450 koní. Tato koňská dávka výkonu by měla stačit na zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy a ručička tachometru přesáhne číslici 300, byť jen o pár kilometrů. Hmotnost je na Lotus docela vysoká, 1300 kilo ale není nijak dramatická hmotnost, vzhledem k výkonu.
Interiér je po lotusovsku pořádně spartánský, ale o krásách interiéru Lotus není. Spíše o jízdních výkonech, proto nesmějí chybět okruhové stopky. Interiér je i přes svoji jednoduchost protkán high-tech, což je vidět zejména v oblasti tachometru. Za všimnutí určitě stojí zajímavě tvarovaný volant.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.