VIDEO: Jaguar si do Paříže připravil velmi nekonvenční koncept. Jeho "elektromobil s prodlouženým dojezdem" má pod kapotou místo klasického motoru pár turbín.
Jaguar oslavuje svých pětasedmdesát a na nějaký důchod rozhodně nevypadá. Takové staříky bychom potřebovali při důchodové reformě...
Jaguar C-X75 je údajně tím nejlepším, co po designové i technické stránce dokáží vyrobit. Design nechť oko čtenáře posoudí samo, my jdeme na techniku.
Kapotáž konceptu skrývá zásobu baterií, které dokáží živit čtveřici elektromotorů na trase dlouhé 110 kilometrů. Elektromotor se nachází v každém kole, přičemž jejich sumární výkon je ohromných 780 koní.
Jaguar se nechtěl smířit s dojezdem na baterie, proto vybavil koncept originální zbraní. Tou je pár spalovacích turbín napojený na generátor elektrické energie. Tento princip není nikterak nesmyslný, turbíny totiž nabízejí poměrně vysokou účinnost. Výkon dvou turbín je 180 koní a dokáží prodloužit dojezd konceptu až téměř na tisíc kilometrů.
Nekonvenční byl Jaguar i v interiéru. Sedadla jsou pevně spojena s karoserií, nastavovat je zato možné všechno okolo. tedy pedály, volant a další.
Nedá se očekávat, že by se v dohledné době objevilo něco takového na trhu. Přesto je koncept určitě zajímavou demonstrací schopností lidí z Coventry.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.