VIDEO: Jaguar si do Paříže připravil velmi nekonvenční koncept. Jeho "elektromobil s prodlouženým dojezdem" má pod kapotou místo klasického motoru pár turbín.
Jaguar oslavuje svých pětasedmdesát a na nějaký důchod rozhodně nevypadá. Takové staříky bychom potřebovali při důchodové reformě...
Jaguar C-X75 je údajně tím nejlepším, co po designové i technické stránce dokáží vyrobit. Design nechť oko čtenáře posoudí samo, my jdeme na techniku.
Kapotáž konceptu skrývá zásobu baterií, které dokáží živit čtveřici elektromotorů na trase dlouhé 110 kilometrů. Elektromotor se nachází v každém kole, přičemž jejich sumární výkon je ohromných 780 koní.
Jaguar se nechtěl smířit s dojezdem na baterie, proto vybavil koncept originální zbraní. Tou je pár spalovacích turbín napojený na generátor elektrické energie. Tento princip není nikterak nesmyslný, turbíny totiž nabízejí poměrně vysokou účinnost. Výkon dvou turbín je 180 koní a dokáží prodloužit dojezd konceptu až téměř na tisíc kilometrů.
Nekonvenční byl Jaguar i v interiéru. Sedadla jsou pevně spojena s karoserií, nastavovat je zato možné všechno okolo. tedy pedály, volant a další.
Nedá se očekávat, že by se v dohledné době objevilo něco takového na trhu. Přesto je koncept určitě zajímavou demonstrací schopností lidí z Coventry.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?