VIDEO: Peugeot vystavuje v Paříži malý městský crossover, který má spojovat výhody mnoha tříd do jednoho maličkého vozu.
Design tohoto konceptu je čistý kříženec mezi mnoha vozy a koncepty, které Peugeot v posledních letech představil. Zvláště nápadná je podoba s městským miniautíčkem BB1, na které odkazují hlavně pozoruhodně tvarované A sloupky.
Koncept, nebo spíš konceptíček, vždyť je dlouhý jen 3,7 metru, je poháněn maličkým tříválcem o objemu 1,2 litru, který ale díky přeplňování dává skvělý výkon 110 koní. Motor, který je umístěn u zadní nápravy, je ještě dále dopován elektromotorem s nejvyšším výkonem 37 koní. Ten dokáže vůz živit na trase dlouhé něco přes dva kilometry. Průměrná spotřeba je 2,5 litru.
Zajímavě je řešena zadní lavice, respektive dvě zadní sedadla. Ta je možno posunout dopředu a nalepit je na sedadla přední, čímž se zvětšuje kufr. Jeho hodnota se tak může měnit od 180 litrů (čtyři místa), přes 457 až po 734 litru, kdy se dá sedět jen vepředu.
Pro ovládání palubních přístrojů, zejména klimatizace a navigace, je použit tablet. Tohle řešení ve svých konceptech avizuje už delší dobu více výrobců, kdo se do toho tedy pustí jako první?
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.