PAŘÍŽ: Peugeot HR1 se chystá do města

HR1
HR1, foto: Peugeot
Marek Litzman 30. září 2010 11:50
Sdílej:

VIDEO: Peugeot vystavuje v Paříži malý městský crossover, který má spojovat výhody mnoha tříd do jednoho maličkého vozu.

Design tohoto konceptu je čistý kříženec mezi mnoha vozy a koncepty, které Peugeot v posledních letech představil. Zvláště nápadná je podoba s městským miniautíčkem BB1, na které odkazují hlavně pozoruhodně tvarované A sloupky.

Koncept, nebo spíš konceptíček, vždyť je dlouhý jen 3,7 metru, je poháněn maličkým tříválcem o objemu 1,2 litru, který ale díky přeplňování dává skvělý výkon 110 koní.  Motor, který je umístěn u zadní nápravy, je ještě dále dopován elektromotorem s nejvyšším výkonem 37 koní. Ten dokáže vůz živit na trase dlouhé něco přes dva kilometry. Průměrná spotřeba je 2,5 litru.

Zajímavě je řešena zadní lavice, respektive dvě zadní sedadla. Ta je možno posunout dopředu a nalepit je na sedadla přední, čímž se zvětšuje kufr. Jeho hodnota se tak může měnit od 180 litrů (čtyři místa), přes 457 až po 734 litru, kdy se dá sedět jen vepředu.

Pro ovládání palubních přístrojů, zejména klimatizace a navigace, je použit tablet. Tohle řešení ve svých konceptech avizuje už delší dobu více výrobců, kdo se do toho tedy pustí jako první?

Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.