VIDEO: Legenda mezi všemi legendami. Audi Quattro je zpět mezi živými, tedy alespoň koncepčeně živými. Audi se s ním chlubí v Paříži.
Pětiválec pod kapotou, 408 koní, které v něm řehtají. To je vizitka vzpomínky, kterou Audi udělalo pro autosalon v Paříži. Jeho přítomnost zde není náhodná, letos je tomu přesně 30 let od roku, kdy se původní Quattro představilo veřejností. Stalo se tak ale už na jarním autosalonu v Ženevě, nikoliv na podzimní Paříži. Audi přitom svůj koncept už rok schovává v garážích, protože shledalo, že minulý rok byl pro podobná představení nedostatečně příznivý.
Quattro přineslo pohon všech kol do obvyklých vozů. Mělo nadčasový design a moderní techniku. Vyhrávalo královskou třídu B v rally. Mělo zkrátka všechny předpoklady k tomu, aby se stalo legendou. A také se jí stalo.
Moderní Quattro je vybaveno motorem 2,5, což je o čtyři desetiny více než měl původní pětiválec. Počet válců ale zůstal zachován. Výkon se navýšil na obřích 408 koní, což je téměř tolik, kolik měly závodní Quattra.
Jako základ je použito Audi RS5, v současné době asi nejsportovnější Audi s motorem vepředu. Podvozek byl zkrácen a nové Quatro je tak dlouhé 428 cm, o decimentr méně než původní.
Výkonný motor a slušná hmotnost 1300 kilo dává dobrou dynamiku, na stovku by mělo nové Quattro zrychlit pod čtyři sekundy a přitom se vejít do spotřeby 8,5 litru (má něco takového vůbec smysl uvádět?)
Spartánský interiér je protkán moderní technikou, která se projeví zejména na přístrojovém štítě (ještě aby ne, skoro nic jiného tam není...) Je do něj včleněn systém MMI a pro okruhové závodění přímo nutné stopky.
Tak co, Audi, pustíš ho do výroby? Myslím, že by to za to stálo. Prosííííííím!
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Krátké video...
...a dlouhé video.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.