VIDEO: Legenda mezi všemi legendami. Audi Quattro je zpět mezi živými, tedy alespoň koncepčeně živými. Audi se s ním chlubí v Paříži.
Pětiválec pod kapotou, 408 koní, které v něm řehtají. To je vizitka vzpomínky, kterou Audi udělalo pro autosalon v Paříži. Jeho přítomnost zde není náhodná, letos je tomu přesně 30 let od roku, kdy se původní Quattro představilo veřejností. Stalo se tak ale už na jarním autosalonu v Ženevě, nikoliv na podzimní Paříži. Audi přitom svůj koncept už rok schovává v garážích, protože shledalo, že minulý rok byl pro podobná představení nedostatečně příznivý.
Quattro přineslo pohon všech kol do obvyklých vozů. Mělo nadčasový design a moderní techniku. Vyhrávalo královskou třídu B v rally. Mělo zkrátka všechny předpoklady k tomu, aby se stalo legendou. A také se jí stalo.
Moderní Quattro je vybaveno motorem 2,5, což je o čtyři desetiny více než měl původní pětiválec. Počet válců ale zůstal zachován. Výkon se navýšil na obřích 408 koní, což je téměř tolik, kolik měly závodní Quattra.
Jako základ je použito Audi RS5, v současné době asi nejsportovnější Audi s motorem vepředu. Podvozek byl zkrácen a nové Quatro je tak dlouhé 428 cm, o decimentr méně než původní.
Výkonný motor a slušná hmotnost 1300 kilo dává dobrou dynamiku, na stovku by mělo nové Quattro zrychlit pod čtyři sekundy a přitom se vejít do spotřeby 8,5 litru (má něco takového vůbec smysl uvádět?)
Spartánský interiér je protkán moderní technikou, která se projeví zejména na přístrojovém štítě (ještě aby ne, skoro nic jiného tam není...) Je do něj včleněn systém MMI a pro okruhové závodění přímo nutné stopky.
Tak co, Audi, pustíš ho do výroby? Myslím, že by to za to stálo. Prosííííííím!
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Krátké video...
...a dlouhé video.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.