PAŘÍŽ: Audi Quattro se nám vrátilo!

Marek Litzman, 30. září 2010, 11:30 Google+

VIDEO: Legenda mezi všemi legendami. Audi Quattro je zpět mezi živými, tedy alespoň koncepčeně živými. Audi se s ním chlubí v Paříži.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Quattro

Quattro | foto: Audi

Sdílejte článek

Pětiválec pod kapotou, 408 koní, které v něm řehtají. To je vizitka vzpomínky, kterou Audi udělalo pro autosalon v Paříži. Jeho přítomnost zde není náhodná, letos je tomu přesně 30 let od roku, kdy se původní Quattro představilo veřejností. Stalo se tak ale už na jarním autosalonu v Ženevě, nikoliv na podzimní Paříži. Audi přitom svůj koncept už rok schovává v garážích, protože shledalo, že minulý rok byl pro podobná představení nedostatečně příznivý.

Quattro přineslo pohon všech kol do obvyklých vozů. Mělo nadčasový design a moderní techniku. Vyhrávalo královskou třídu B v rally. Mělo zkrátka všechny předpoklady k tomu, aby se stalo legendou. A také se jí stalo.

Moderní Quattro je vybaveno motorem 2,5, což je o čtyři desetiny více než měl původní pětiválec. Počet válců ale zůstal zachován. Výkon se navýšil na obřích 408 koní, což je téměř tolik, kolik měly závodní Quattra.

Jako základ je použito Audi RS5, v současné době asi nejsportovnější Audi s motorem vepředu. Podvozek byl zkrácen a nové Quatro je tak dlouhé 428 cm, o decimentr méně než původní.

Výkonný motor a slušná hmotnost 1300 kilo dává dobrou dynamiku, na stovku by mělo nové Quattro zrychlit pod čtyři sekundy a přitom se vejít do spotřeby 8,5 litru (má něco takového vůbec smysl uvádět?)

Spartánský interiér je protkán moderní technikou, která se projeví zejména na přístrojovém štítě (ještě aby ne, skoro nic jiného tam není...) Je do něj včleněn systém MMI a pro okruhové závodění přímo nutné stopky.

Tak co, Audi, pustíš ho do výroby? Myslím, že by to za to stálo. Prosííííííím!

Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!

  Krátké video...

 

...a dlouhé video.

Vytisknout

Diskuze: PAŘÍŽ: Audi Quattro se nám vrátilo!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Sesto Elemento

PAŘÍŽ: Lamborghini Sesto Elemento konečně oficiálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud