VIDEO: Legenda mezi všemi legendami. Audi Quattro je zpět mezi živými, tedy alespoň koncepčeně živými. Audi se s ním chlubí v Paříži.
Pětiválec pod kapotou, 408 koní, které v něm řehtají. To je vizitka vzpomínky, kterou Audi udělalo pro autosalon v Paříži. Jeho přítomnost zde není náhodná, letos je tomu přesně 30 let od roku, kdy se původní Quattro představilo veřejností. Stalo se tak ale už na jarním autosalonu v Ženevě, nikoliv na podzimní Paříži. Audi přitom svůj koncept už rok schovává v garážích, protože shledalo, že minulý rok byl pro podobná představení nedostatečně příznivý.
Quattro přineslo pohon všech kol do obvyklých vozů. Mělo nadčasový design a moderní techniku. Vyhrávalo královskou třídu B v rally. Mělo zkrátka všechny předpoklady k tomu, aby se stalo legendou. A také se jí stalo.
Moderní Quattro je vybaveno motorem 2,5, což je o čtyři desetiny více než měl původní pětiválec. Počet válců ale zůstal zachován. Výkon se navýšil na obřích 408 koní, což je téměř tolik, kolik měly závodní Quattra.
Jako základ je použito Audi RS5, v současné době asi nejsportovnější Audi s motorem vepředu. Podvozek byl zkrácen a nové Quatro je tak dlouhé 428 cm, o decimentr méně než původní.
Výkonný motor a slušná hmotnost 1300 kilo dává dobrou dynamiku, na stovku by mělo nové Quattro zrychlit pod čtyři sekundy a přitom se vejít do spotřeby 8,5 litru (má něco takového vůbec smysl uvádět?)
Spartánský interiér je protkán moderní technikou, která se projeví zejména na přístrojovém štítě (ještě aby ne, skoro nic jiného tam není...) Je do něj včleněn systém MMI a pro okruhové závodění přímo nutné stopky.
Tak co, Audi, pustíš ho do výroby? Myslím, že by to za to stálo. Prosííííííím!
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Krátké video...
...a dlouhé video.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?