VIDEO: Sesto elemento. Šestý prvek. Uhlík. Přesně to je to, co charakterizuje tento fascinující koncept s hmotností pod magickou tunou.
Lamborghini se rozhodlo prezentovat své Sesto Elemento ani ne kvůli ukázce nového modelu, ani ne kvůli ukázce průkopnického designu, ale kvůli technologii. Tím zásadním sdělením, které automobilka chtěla poskytnout, je to, že se ji podařilo získat inovativní výrobní technologii, díky které bude možné zásadně zlevnit výrobu karbonových dílů. Tak už jsem vyžvanil celé finále...
Lamborghini podle vlastního vyjádření získalo díky spolupráci s Boeingem mnohem jednodušší technologii výroby uhlíkových dílů. Proč zrovna Boeingem? Málokdo má na světě takové zkušenosti jako tato firma, mimo to, že nedávno představila letadlo 787 Dreamliner, které má celý plášť z uhlíku, vyvíjí také karbonem odlehčenou evoluci modelu 747, ale zapojuje se i do vojenských projektů, kde je snižování hmotnosti nutností.
Zpět k Lamboghini, které vyrobilo své Sesto Elemento kompletně z karbonu. Mimo klasické náhrady plechových částí karoserie uhlíkem si Lambo trouflo vytvořit z tohoto materiálu i nápravy a téměř celý interiér. Ostatně, je to na něm vidět.
Ručička na vahách se jistě ne náhodou zastaví na číslici 999 kilo, což je skvělý hodnota na vůz, který tíží pětilitrový desetiválec s výkonem 570 koní. Zrychlení na stovku by se mělo udát za 2,5 sekundy (je to vzhledem k přenostu výkonu na silnici vůbec možné?), maximální rychlost prý v klidu přesáhne 320 km/h.
Ve výrobě jej určitě nikdy neuvidíme, to je jasné. Technická řešení, zejména technologie levné výroby uhlíkových dílů, by se však brzy objevit mohla.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Takto pekelně se představilo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.