PAŘÍŽ: Lamborghini Sesto Elemento konečně oficiálně

Marek Litzman, 30. září 2010, 11:26 Google+

VIDEO: Sesto elemento. Šestý prvek. Uhlík. Přesně to je to, co charakterizuje tento fascinující koncept s hmotností pod magickou tunou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sesto Elemento

Sesto Elemento | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Lamborghini se rozhodlo prezentovat své Sesto Elemento ani ne kvůli ukázce nového modelu, ani ne kvůli ukázce průkopnického designu, ale kvůli technologii. Tím zásadním sdělením, které automobilka chtěla poskytnout, je to, že se ji podařilo získat inovativní výrobní technologii, díky které bude možné zásadně zlevnit výrobu karbonových dílů. Tak už jsem vyžvanil celé finále...

Lamborghini podle vlastního vyjádření získalo díky spolupráci s Boeingem mnohem jednodušší technologii výroby uhlíkových dílů. Proč zrovna Boeingem? Málokdo má na světě takové zkušenosti jako tato firma, mimo to, že nedávno představila letadlo 787 Dreamliner, které má celý plášť z uhlíku, vyvíjí také karbonem odlehčenou evoluci modelu 747, ale zapojuje se i do vojenských projektů, kde je snižování hmotnosti nutností.

Zpět k Lamboghini, které vyrobilo své Sesto Elemento kompletně z karbonu. Mimo klasické náhrady plechových částí karoserie uhlíkem si Lambo trouflo vytvořit z tohoto materiálu i nápravy a téměř celý interiér. Ostatně, je to na něm vidět.

Ručička na vahách se jistě ne náhodou zastaví na číslici 999 kilo, což je skvělý hodnota na vůz, který tíží pětilitrový desetiválec s výkonem 570 koní. Zrychlení na stovku by se mělo udát za 2,5 sekundy (je to vzhledem k přenostu výkonu na silnici vůbec možné?), maximální rychlost prý v klidu přesáhne 320 km/h.

Ve výrobě jej určitě nikdy neuvidíme, to je jasné. Technická řešení, zejména technologie levné výroby uhlíkových dílů, by se však brzy objevit mohla.

Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!

 Takto pekelně se představilo.

Vytisknout

Diskuze: PAŘÍŽ: Lamborghini Sesto Elemento konečně oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Passat

PAŘÍŽ: Nový Volkswagen Passat je venku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud