VIDEO: Sesto elemento. Šestý prvek. Uhlík. Přesně to je to, co charakterizuje tento fascinující koncept s hmotností pod magickou tunou.
Lamborghini se rozhodlo prezentovat své Sesto Elemento ani ne kvůli ukázce nového modelu, ani ne kvůli ukázce průkopnického designu, ale kvůli technologii. Tím zásadním sdělením, které automobilka chtěla poskytnout, je to, že se ji podařilo získat inovativní výrobní technologii, díky které bude možné zásadně zlevnit výrobu karbonových dílů. Tak už jsem vyžvanil celé finále...
Lamborghini podle vlastního vyjádření získalo díky spolupráci s Boeingem mnohem jednodušší technologii výroby uhlíkových dílů. Proč zrovna Boeingem? Málokdo má na světě takové zkušenosti jako tato firma, mimo to, že nedávno představila letadlo 787 Dreamliner, které má celý plášť z uhlíku, vyvíjí také karbonem odlehčenou evoluci modelu 747, ale zapojuje se i do vojenských projektů, kde je snižování hmotnosti nutností.
Zpět k Lamboghini, které vyrobilo své Sesto Elemento kompletně z karbonu. Mimo klasické náhrady plechových částí karoserie uhlíkem si Lambo trouflo vytvořit z tohoto materiálu i nápravy a téměř celý interiér. Ostatně, je to na něm vidět.
Ručička na vahách se jistě ne náhodou zastaví na číslici 999 kilo, což je skvělý hodnota na vůz, který tíží pětilitrový desetiválec s výkonem 570 koní. Zrychlení na stovku by se mělo udát za 2,5 sekundy (je to vzhledem k přenostu výkonu na silnici vůbec možné?), maximální rychlost prý v klidu přesáhne 320 km/h.
Ve výrobě jej určitě nikdy neuvidíme, to je jasné. Technická řešení, zejména technologie levné výroby uhlíkových dílů, by se však brzy objevit mohla.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Takto pekelně se představilo.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.