Toyota zveřejnila ceny nového modelu Auris ve verzi HSD. Tento model přináší hybridní pohon do běžné karoserie Aurisu.
Dnešní hybridy jsou často čistě jednoúčelové. Toyota Prius, Honda CR-Z nebo Insight, to jsou všechno úspěšné hybridy s karoserií ušitou na míru přím hybridnímu ústrojí.
Nedá se říci, že by hybridů ve standardních karoseriích bylo málo, jmenujme například škálu Lexusů nebo Hondu Civic hybird, je ale jasné, že vývoj se bude ubírat spíše touto cestou.
Pod kapotou Aurisu HSD najdeme motor 1,8 s hybridním ústrojím, přičemž výkon je 99 koní ze spalovacího motoru a 60 koní z elektromobilu.
Základní cena je 550 tisíc korun, přičemž v základní výbavě Luna najdeme mnoho prvků, například sedm airbagů, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních i zadních oken, rádio a další prvky.
Za příplatek 50 tisíc korun je možné koupit výbavu Sol s lepšími koly, tempomatem, dešťovým a světelným senzorem a bluetooth handsfree. Nejvyšší výbava Lux přidá za 30 tisíc čalounění alcantrou a xenony.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?