Toyota Auris HSD - hybrid v běžném voze za 550 tisíc

Auris HSD Concept
Auris HSD Concept, foto: Toyota
Marek Litzman 8. září 2010 11:59
Sdílej:

Toyota zveřejnila ceny nového modelu Auris ve verzi HSD. Tento model přináší hybridní pohon do běžné karoserie Aurisu.

Dnešní hybridy jsou často čistě jednoúčelové. Toyota Prius, Honda CR-Z nebo Insight, to jsou všechno úspěšné hybridy s karoserií ušitou na míru přím hybridnímu ústrojí.

Nedá se říci, že by hybridů ve standardních karoseriích bylo málo, jmenujme například škálu Lexusů nebo Hondu Civic hybird, je ale jasné, že vývoj se bude ubírat spíše touto cestou.

Pod kapotou Aurisu HSD najdeme motor 1,8 s hybridním ústrojím, přičemž výkon je 99 koní ze spalovacího motoru a 60 koní z elektromobilu.

Základní cena je 550 tisíc korun, přičemž v základní výbavě Luna najdeme mnoho prvků, například sedm airbagů, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních i zadních oken, rádio a další prvky.

Za příplatek 50 tisíc korun je možné koupit výbavu Sol s lepšími koly, tempomatem, dešťovým a světelným senzorem a bluetooth handsfree. Nejvyšší výbava Lux přidá za 30 tisíc čalounění alcantrou a xenony.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.