Produkční verze konceptu Gran Coupe, který se představil na jaře v Pekingu, se dočká výroby do dvou let. Pro Audi, Porsche či Mercedes-Benz tak vznikne v rodině čtyřdveřových coupé další konkurent.
Zatím však není jasné, zda se v hierarchii automobilky zařadí nad sedmičkový model a ponese název BMW 8, nebo jestli se, třeba po vzoru Audi, usadí pod ním. Ale vzhledem ke skutečnosti, že na příští rok zaznívají z Mnichova hlasy o uvedení nové generace BMW 6, se kterou má nový sedan-coupé sdílet technický základ, jeví se jako pravděpodobnější druhá varianta. Název by v tom případě mohl být 6 GT či přímo 6 Gran Coupé.
Nový mnichovský model půjde do boje proti ostrým soupeřům v podobě druhé generace Mercedesu-Benz CLS, Audi A7 Sportback, Porsche Panamera, Maserati Quattroporte nebo připravovaného Astonu Martin Rapide.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?