Server Autocar.co.uk přinesl informaci, že konstruktéři Toyoty dělají na malé zadokolce na bázi modelu Aygo. Vozidlo bude poctou nedávno zesnulému šéfu testování Hitomu Narusemu pro něhož byl tento model nenaplněným snem.
Vozidlo by mělo vyjít z konceptu GRMN FR (na snímcích), jímž se automobilka chlubila na letošním autosalonu v Tokiu. Cílem vývojářů je uvézt vůz do prodeje během roku 2012, sporťáček má být především zábavný a cenově dostupný mladým divočejším řidičům.
Konstrukční skupiny budou vycházet z minivozítka Aygo. Jako pohonnou jednotku u Toyoty zvolili patnáctistovku o síle sta koňských sil od sesterského Daihatsu. V podstatě tedy použijí v konstrukci již vivinuté konstrukční skupiny a zbývá navrhnout jen pohon zadních kol.
Předpokládá se použití zadní nápravy s dvojitými lichoběžníky. Do extrému u Toyoty nepůjdou a motor zůstane ukryt pod přední kapotou. Hmotnost ďábelského Ayga zůstane pod jednou tunou. Jízdní parametry zatím nejsou známy.
Cena na domácím japonském trhu se odhaduje na 1,4 milionu jenů (12.326 Eur), cena pro Evropu se odhaduje na zajímavé úrovni 400 tisíc Kč což by mohlo způsobit revoluci na trhu s ostrými hatchbacky. Rozhodně půjde o zajímavý kousek, který navíc vhodně doplní připravovaný sportovní model FT-86, kterým se Toyota chce vrátit mezi tvůrce sportovních vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.