Francúzsky kabriolet plný nápadov, Citroen C3 Pluriel,je na konci svojej kariéry. Po siedmych rokoch účinkovania na trhu je jeho sériová výroba zastavená. Pluriel zatiaľ ostane bez nástupcu.
Štýlový nekonvenčný Citroen C3 Pluriel vo výrobnom programe automobilky v tomto týždni končí a nedočká sa priameho nástupcu. Automobilka povedala jasné „stop“ jeho výrobe po siedmich rokoch od začiatku produkcie. Za ten čas sa vo Francúzskej a Španielskej fabrike vyrobilo až 109 682 Citroenov C3 Pluriel.
Kariéra modelu C3 Pluriel sa začala ešte v roku 1999, kedy prišiel na svet koncept C3 Pluriel. O štyri roky neskôr sa prevtelil do sériovej podoby a stal sa veľmi blízkym príbuzným klasického malého hatchbacku Citroen C3. V roku 2008 podľahol miernej modernizácii, v nezmenenej podobe vydržal vo výrobnom cykle až do týchto dní, kedy sa jeho sériová produkcia končí.
Zázračné čaro Citroenu C3 Pluriel spočívalo v jeho rôznych premenách. Jeho majiteľ si mohol po stiahnutí plátenej strechy užiť jazdu v targe. Ak chcel jazdiť s ešte väčším vetrom vo vlasoch, stačilo odňať hliníkové ochranné oblúky karosérie. Extravagantný Pluriel sa vedel premeniť aj na malý pick-up, stačilo vybrať zadné sedadlá a sklopiť veku kufra. Pokračovateľom nápadu, s ktorým prišiel Pluriel, by sa mal stať Citroen DS3 Cabrio. Ten by sa mal dostať do výroby v roku 2012.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?