Francúzsky kabriolet plný nápadov, Citroen C3 Pluriel,je na konci svojej kariéry. Po siedmych rokoch účinkovania na trhu je jeho sériová výroba zastavená. Pluriel zatiaľ ostane bez nástupcu.
Štýlový nekonvenčný Citroen C3 Pluriel vo výrobnom programe automobilky v tomto týždni končí a nedočká sa priameho nástupcu. Automobilka povedala jasné „stop“ jeho výrobe po siedmich rokoch od začiatku produkcie. Za ten čas sa vo Francúzskej a Španielskej fabrike vyrobilo až 109 682 Citroenov C3 Pluriel.
Kariéra modelu C3 Pluriel sa začala ešte v roku 1999, kedy prišiel na svet koncept C3 Pluriel. O štyri roky neskôr sa prevtelil do sériovej podoby a stal sa veľmi blízkym príbuzným klasického malého hatchbacku Citroen C3. V roku 2008 podľahol miernej modernizácii, v nezmenenej podobe vydržal vo výrobnom cykle až do týchto dní, kedy sa jeho sériová produkcia končí.
Zázračné čaro Citroenu C3 Pluriel spočívalo v jeho rôznych premenách. Jeho majiteľ si mohol po stiahnutí plátenej strechy užiť jazdu v targe. Ak chcel jazdiť s ešte väčším vetrom vo vlasoch, stačilo odňať hliníkové ochranné oblúky karosérie. Extravagantný Pluriel sa vedel premeniť aj na malý pick-up, stačilo vybrať zadné sedadlá a sklopiť veku kufra. Pokračovateľom nápadu, s ktorým prišiel Pluriel, by sa mal stať Citroen DS3 Cabrio. Ten by sa mal dostať do výroby v roku 2012.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.