Smart se rozhodl oživit svého prcka - mikroautíčko ForTwo. Jak vypadá vůz pro dva po faceliftu?
Značce Smart se po porodních potížích docela daří. Ačkoliv musela značka opustit své modely Roadster, ForFour (klasický hatchback vyráběný spolu s Mitsubishi Colt) a připravované mikro SUV ForMore, klasický maličký ForTwo jedinečný a úspěšný vůz, po světě jich jezdí více než milion.
Změny uvidíme v designu, na první pohled upoutají LED světla pro denní svícení, nutná to součást snad již každého nového vozu. K dispozici je rozšířená paleta barev jak karoserie, tak ochranného rámu.
Menší změny jsou i na motorizacích, k dispozici je diesel o výkonu 55 koní a benzíny o výkonech 61 a 71 koní. Výkonná verze Brabus posílila na 102 koní, díky muší váze se ale stále drží pod magickou hodnotou emisí CO2 - 119 g/km.
Za povšimnutí ve výbavě určitě stojí velký dotykový displej, který je k dispozici za příplatek. Najdeme v něm rádio, navigaci i handsfree. Vylepšeny byly detaily po celém interiéru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.