Alfa Romeo má na svém ženevském stánku ještě jeden koncept, o kterém jsme zatím moc nepsali. Jde o koncept Pandion od návrhářského studia Bertone.
Alfa Romeo slaví svých sto let, takže je třeba oslavovat a to se nejlépe provede právě koncepty. Po modelu 2uettottanta je Pandion druhým a posledním konceptem. Zatímco 2uettottanta je původem od Pininfariny, Pandion je Bertoneho dílo.
Že jde jen o designerské cvičení, dokazují naprosto nesmyslné a nepraktické, ale fascinující dveře, které se otevírají vyklopením kolem osy zadního kola a to do výšky přesahující neskutečnou metu tři a půl metru. Bertone tvrdí, že i takovéto dveře jsou bezpečné, v případě nehody se mají pyrotechnicky odjistit a pustit posádku ven.
Nejde ostatně o žádného drobečka, Pandion měří na délku 462 centimetrů, je to dáno tím, že je narozen na genetické výbavě modelu Alfa Romeo 8C Competizione. A to včetně motoru, jehož výkon je 450 koní.
Tak co, je tohle budoucnost? Nepraktická, ale krásná?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?