Alfa Romeo má na svém ženevském stánku ještě jeden koncept, o kterém jsme zatím moc nepsali. Jde o koncept Pandion od návrhářského studia Bertone.
Alfa Romeo slaví svých sto let, takže je třeba oslavovat a to se nejlépe provede právě koncepty. Po modelu 2uettottanta je Pandion druhým a posledním konceptem. Zatímco 2uettottanta je původem od Pininfariny, Pandion je Bertoneho dílo.
Že jde jen o designerské cvičení, dokazují naprosto nesmyslné a nepraktické, ale fascinující dveře, které se otevírají vyklopením kolem osy zadního kola a to do výšky přesahující neskutečnou metu tři a půl metru. Bertone tvrdí, že i takovéto dveře jsou bezpečné, v případě nehody se mají pyrotechnicky odjistit a pustit posádku ven.
Nejde ostatně o žádného drobečka, Pandion měří na délku 462 centimetrů, je to dáno tím, že je narozen na genetické výbavě modelu Alfa Romeo 8C Competizione. A to včetně motoru, jehož výkon je 450 koní.
Tak co, je tohle budoucnost? Nepraktická, ale krásná?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.