Alfa Romeo má na svém ženevském stánku ještě jeden koncept, o kterém jsme zatím moc nepsali. Jde o koncept Pandion od návrhářského studia Bertone.
Alfa Romeo slaví svých sto let, takže je třeba oslavovat a to se nejlépe provede právě koncepty. Po modelu 2uettottanta je Pandion druhým a posledním konceptem. Zatímco 2uettottanta je původem od Pininfariny, Pandion je Bertoneho dílo.
Že jde jen o designerské cvičení, dokazují naprosto nesmyslné a nepraktické, ale fascinující dveře, které se otevírají vyklopením kolem osy zadního kola a to do výšky přesahující neskutečnou metu tři a půl metru. Bertone tvrdí, že i takovéto dveře jsou bezpečné, v případě nehody se mají pyrotechnicky odjistit a pustit posádku ven.
Nejde ostatně o žádného drobečka, Pandion měří na délku 462 centimetrů, je to dáno tím, že je narozen na genetické výbavě modelu Alfa Romeo 8C Competizione. A to včetně motoru, jehož výkon je 450 koní.
Tak co, je tohle budoucnost? Nepraktická, ale krásná?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?