Svolávací akce Toyoty se nevyhne ani "Kolíňatům"

Aygo
Aygo, foto: Toyota
Marek Litzman 1. února 2010 12:33
Sdílej:

Problémy s plynovým pedálem u Toyoty jsou i v Evropě. Do servisu bude muset i několik desítek tisíc vozů vyrobených v Kolíně.

Automobilka v Kolíně vyrábí vozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Přibližně desetina z teěhto vozů bude muset do servisů, protože všechny tři vozy mají společný technický základ a závada se tak neomezuje jen na Toyoty.

U Toyoty se svolávací akce týká téměř dvou milionů vozů, kromě zmíněného Ayga jde o vozy iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso, Aventis a RAV4, tedy téměř kompletní flotilu menších a středních vozů.

Problém v tomto případě není, jak některá média chybně informovala, v koberečku, ale v mechanismu pedálu. Ten se při kombinaci několika faktorů, především opotřebení a znečištění, může zanést, což způsobí větší tření v mechanismu. Pedál poté půjde hůře sešlápnout, především se ale bude pomaleji vracet do základní polohy a v krajním případě se může i zaseknout, což může způsobit nekontrolovatelné přidávání plynu.

Tato závada se na naprosté většině vozů nikdy neprojeví, přesto budou všechny vozy se špatně navrženým plynovým ústrojím opraveny. V případě, kdy má majitel vozu pocit ze špatné funkce plynu, může se na servis obrátit ještě před zahájením svolávací akce.

Toyota v souvislosti s případem čelí v USA rozsáhlé žalobě. Ač to sama popírá, podle žalobců o závadě ví již delší dobu, přičemž nekontrolovatelné přidávání plynu mělo vyústit již v šestnáct mrtvých a 243 zraněných.

Závada řidiči nijak nebrání v sešlápnutí brzdy, sešlápnutí spojky ani vyřazení na neutrál a to ani u automatické převodovky.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.