Problémy s plynovým pedálem u Toyoty jsou i v Evropě. Do servisu bude muset i několik desítek tisíc vozů vyrobených v Kolíně.
Automobilka v Kolíně vyrábí vozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Přibližně desetina z teěhto vozů bude muset do servisů, protože všechny tři vozy mají společný technický základ a závada se tak neomezuje jen na Toyoty.
U Toyoty se svolávací akce týká téměř dvou milionů vozů, kromě zmíněného Ayga jde o vozy iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso, Aventis a RAV4, tedy téměř kompletní flotilu menších a středních vozů.
Problém v tomto případě není, jak některá média chybně informovala, v koberečku, ale v mechanismu pedálu. Ten se při kombinaci několika faktorů, především opotřebení a znečištění, může zanést, což způsobí větší tření v mechanismu. Pedál poté půjde hůře sešlápnout, především se ale bude pomaleji vracet do základní polohy a v krajním případě se může i zaseknout, což může způsobit nekontrolovatelné přidávání plynu.
Tato závada se na naprosté většině vozů nikdy neprojeví, přesto budou všechny vozy se špatně navrženým plynovým ústrojím opraveny. V případě, kdy má majitel vozu pocit ze špatné funkce plynu, může se na servis obrátit ještě před zahájením svolávací akce.
Toyota v souvislosti s případem čelí v USA rozsáhlé žalobě. Ač to sama popírá, podle žalobců o závadě ví již delší dobu, přičemž nekontrolovatelné přidávání plynu mělo vyústit již v šestnáct mrtvých a 243 zraněných.
Závada řidiči nijak nebrání v sešlápnutí brzdy, sešlápnutí spojky ani vyřazení na neutrál a to ani u automatické převodovky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?