Toyotu už několik měsíců trápí potíže s plynovými pedály. Po problémech se zasekáváním pedálu o kobereček je to další, možná ještě vážnější problém.
Toyota před pěti dny vyhlásila svolávací akci na mechanismus plynového pedálu a zároveň včera večer v souladu s amerických zákony zastavila výrobu nových vozů v některých továrnách.
Problém je velmi rozsáhlý a týká se po celém světě několika milionů vozů. Plynový pedál se při sešlápnutí na podlahu může zaseknout, popřípadě jen velmi pomalu vracet. Může za to blíže nespecifikovaná konstrukční chyba v mechanismu od amerického subdodavatele.
Současné problémy se pravděpodobně týkají i modelů v Evropě a jinde po světě, majitelé Toyot by tak měli dávat pozor na případné výzvy ke svolávacím akcím. V USA se problémy týkají těchto vozů: RAV4, Corolla, Camry, Matrix, Avalon, Highlander, Tundra a Sequoia. Jak ale již bylo zmíněno, problém je v komponentě od amerického subdodavatele, nikoliv jiných vyrábějících stejnou komponentu, je proto pravděpodobné, že postižených vozů mimo USA nebude mnoho.
Je to v krátké době už druhý podobný problém. Před několika měsíci musela Toyota svolávat taktéž několik milionů vozů, důvodem byl příliš dlouhý plynový pedál, který se shodou nešťastných okolností mohl zaseknout do vroubkování gumového koberečku. Tato vada dokonce stála několik lidí i život.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?