Toyota, největší světový výrobce automobilů, postaví nové závody v USA a v Číně. Cílem je uspokojit rostoucí čínskou poptávku a snížit nepříznivý dopad jenu vůči dolaru, uvedla agentura Reuters.
Toyota plánuje otevření závodů od dubna 2011, jejich kapacita bude asi 200 tisíc vozů ročně. Vybudování závodů si vyžádá asi 1,14 miliardy dolarů.
Americký trh je v současnosti pro Toyotou nejvýznamnější a nový závod vyroste v Mississippi.
V Číně bude Toyota pokračovat ve výstavbě společné s China FAW Group. Realizace projektu byla po vypuknutí globální krize pozastavena.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?