Japonsko začalo být jako první zásobováno novinkou tamní značky. Suzuki Kizashi se rozšíří po celém světě.
Suzuki novým Kizashim míří vůbec poprvé do střední třídy. Jako první se prodejů dočkají v Japonsku, kde se u dealerů objeví první kusy v těchto dnech.
Během několika týdnů bude prodej odstartován v USA a na jaře příští roku se ukáže verze pro Evropu. Ta se bude lišit v jednom důležitém detailu - bude u nás dostupný i diesel.
Zatím je pod kapotou čtyřválec o objemu 2,4 litru a výkonu 188 koní a točivém momentu je 230 Nm. V Japonsku bude v základní výbavě bezestupňová převodovka CVT a za příplatek je možné pohánět i zadní kola.
Kizashi je dlouhé 4 metry a 65 centimetrů a hmotnost je těstě pod jednou a půl tunou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?