Sedan strednej triedy a rodinný model z dielne francúzskeho Citroenu čakajú zmeny pod kapotou. Do modelu C5 sa nasťahuje moderný naftový štvorvalec 2,0 HDi s výkonom 163 koní, a model Berlingo bude k dispozícii s agragátom 1,6 VTi s výkonom 120 konských síl.
Francúzsky manažérsky sedan Citroen C5 sa môže tešiť na nové motory. Novinka medzi naftovými štvorvalcami 2,0 HDi s výkonom 163 koní nahradí staršie agregáty, a to rovnako objemný motor 2,0 HDi (136 k) a väčší, dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor 2,2 HDi s výkonom 175 konských síl.
Novinka 2,0 HDi s výkonom 163 koní disponuje vstrekovaním common-rail tretej generácie, dosahuje krútiaci moment 340 Nm v rozmedzí 2000-3000 ot./min. Zaujímavá je hodnota priemernej spotreby, Citroen C5 vo verzii sedan s novým dvojlitrom spotrebuje len 5,6 litra nafty na 100 km, so šesťstupňovou automatickou prevodovkou spotreba stúpne na 6,8 l/100 km.
To však nie je jediná novinka pre model C5 – výmenu stráží čaká aj klasický atmosférický benzínový dvojliter, ktorý nahradí moderný turbomotor 1,6 THP s výkonom 155 koní. V kombinácii s týmto agregátom dosahuje „cé-päťka“ na papieri priemernú spotrebu 7,1 l/100 km.
Rovnako objemný agregát 1,6 VTi, ktorý vznikol ako plod spolupráce koncernu PSA a BMW, sa dostane aj do rodinného modelu Berlingo. Maximálny výkon bude dosahovať hodnotu 120 koní, priemerná spotreba 5-miestnej verzie má papierovú hodnotu 7,3 l/100 km (sedemmiestna 7,5 l/100 km).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?