Sedan strednej triedy a rodinný model z dielne francúzskeho Citroenu čakajú zmeny pod kapotou. Do modelu C5 sa nasťahuje moderný naftový štvorvalec 2,0 HDi s výkonom 163 koní, a model Berlingo bude k dispozícii s agragátom 1,6 VTi s výkonom 120 konských síl.
Francúzsky manažérsky sedan Citroen C5 sa môže tešiť na nové motory. Novinka medzi naftovými štvorvalcami 2,0 HDi s výkonom 163 koní nahradí staršie agregáty, a to rovnako objemný motor 2,0 HDi (136 k) a väčší, dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor 2,2 HDi s výkonom 175 konských síl.
Novinka 2,0 HDi s výkonom 163 koní disponuje vstrekovaním common-rail tretej generácie, dosahuje krútiaci moment 340 Nm v rozmedzí 2000-3000 ot./min. Zaujímavá je hodnota priemernej spotreby, Citroen C5 vo verzii sedan s novým dvojlitrom spotrebuje len 5,6 litra nafty na 100 km, so šesťstupňovou automatickou prevodovkou spotreba stúpne na 6,8 l/100 km.
To však nie je jediná novinka pre model C5 – výmenu stráží čaká aj klasický atmosférický benzínový dvojliter, ktorý nahradí moderný turbomotor 1,6 THP s výkonom 155 koní. V kombinácii s týmto agregátom dosahuje „cé-päťka“ na papieri priemernú spotrebu 7,1 l/100 km.
Rovnako objemný agregát 1,6 VTi, ktorý vznikol ako plod spolupráce koncernu PSA a BMW, sa dostane aj do rodinného modelu Berlingo. Maximálny výkon bude dosahovať hodnotu 120 koní, priemerná spotreba 5-miestnej verzie má papierovú hodnotu 7,3 l/100 km (sedemmiestna 7,5 l/100 km).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.