Škoda není v implementaci moderních technologií příliš daleko. Proto ji musí napomoci nezávislá firma EVC Group.
Úpravce EVC Group zatím žil především z repasí starších vozidel, které vyráběla skupina PSA, šlo například o modely Peugeot 106. Mimo to elektrizovala například Smart nebo dodala Priusu technologii plug-in.
Nyní přichází s elektrifikací českého vozu, Škody Roomster. Tomu byla kompletně vypreparována dieselová soustava a nahrazena čistě elektrickým pohonem.
Místo nádrže na benzín přejímá úlohu uchovávání energie sada baterií technologie Li-Ion, která zaručí dojezd 110 nebo 180 kilometrů v závislosti na tom, kterou sadu baterií si zákazník nechá zamontovat.
Motor má výkon 70 kW, tedy 95 koní, točivý moment je 240 Nm. Elektromobil Roomster dosáhne na dálničních 130 km/h, více už ale ani ránu.
Nabíjení trvá 6 hodin u levnější a 10 hodin u dražší verze.
A cena? EVC je ochotna přestavět i již provozovaný Roomster a to za 460 tisíc korun v případě menší kapacity baterií a za 590 tisíc v případě vyšší kapacity. Přestavba nového vozu taktéž není žádný problém, automobilka si za něj účtuje rovných 400 tisíc korun v základní výbavě, což je trochu zvláštní, i oficiální ceník mladoboleslavské značky udává cenu nižší. Úprava vychází z dieselu 1,4 TDI. Pro úpravce není problém objednat vůz s rozsáhlejší než základní výbavou. A abych nezapomněl, všechny uvedené ceny neobsahují DPH.
Oficiální představení novinky proběhne v Praze na Autoshow v Holešovicích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?