Škoda není v implementaci moderních technologií příliš daleko. Proto ji musí napomoci nezávislá firma EVC Group.
Úpravce EVC Group zatím žil především z repasí starších vozidel, které vyráběla skupina PSA, šlo například o modely Peugeot 106. Mimo to elektrizovala například Smart nebo dodala Priusu technologii plug-in.
Nyní přichází s elektrifikací českého vozu, Škody Roomster. Tomu byla kompletně vypreparována dieselová soustava a nahrazena čistě elektrickým pohonem.
Místo nádrže na benzín přejímá úlohu uchovávání energie sada baterií technologie Li-Ion, která zaručí dojezd 110 nebo 180 kilometrů v závislosti na tom, kterou sadu baterií si zákazník nechá zamontovat.
Motor má výkon 70 kW, tedy 95 koní, točivý moment je 240 Nm. Elektromobil Roomster dosáhne na dálničních 130 km/h, více už ale ani ránu.
Nabíjení trvá 6 hodin u levnější a 10 hodin u dražší verze.
A cena? EVC je ochotna přestavět i již provozovaný Roomster a to za 460 tisíc korun v případě menší kapacity baterií a za 590 tisíc v případě vyšší kapacity. Přestavba nového vozu taktéž není žádný problém, automobilka si za něj účtuje rovných 400 tisíc korun v základní výbavě, což je trochu zvláštní, i oficiální ceník mladoboleslavské značky udává cenu nižší. Úprava vychází z dieselu 1,4 TDI. Pro úpravce není problém objednat vůz s rozsáhlejší než základní výbavou. A abych nezapomněl, všechny uvedené ceny neobsahují DPH.
Oficiální představení novinky proběhne v Praze na Autoshow v Holešovicích.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?