Škoda není v implementaci moderních technologií příliš daleko. Proto ji musí napomoci nezávislá firma EVC Group.
Úpravce EVC Group zatím žil především z repasí starších vozidel, které vyráběla skupina PSA, šlo například o modely Peugeot 106. Mimo to elektrizovala například Smart nebo dodala Priusu technologii plug-in.
Nyní přichází s elektrifikací českého vozu, Škody Roomster. Tomu byla kompletně vypreparována dieselová soustava a nahrazena čistě elektrickým pohonem.
Místo nádrže na benzín přejímá úlohu uchovávání energie sada baterií technologie Li-Ion, která zaručí dojezd 110 nebo 180 kilometrů v závislosti na tom, kterou sadu baterií si zákazník nechá zamontovat.
Motor má výkon 70 kW, tedy 95 koní, točivý moment je 240 Nm. Elektromobil Roomster dosáhne na dálničních 130 km/h, více už ale ani ránu.
Nabíjení trvá 6 hodin u levnější a 10 hodin u dražší verze.
A cena? EVC je ochotna přestavět i již provozovaný Roomster a to za 460 tisíc korun v případě menší kapacity baterií a za 590 tisíc v případě vyšší kapacity. Přestavba nového vozu taktéž není žádný problém, automobilka si za něj účtuje rovných 400 tisíc korun v základní výbavě, což je trochu zvláštní, i oficiální ceník mladoboleslavské značky udává cenu nižší. Úprava vychází z dieselu 1,4 TDI. Pro úpravce není problém objednat vůz s rozsáhlejší než základní výbavou. A abych nezapomněl, všechny uvedené ceny neobsahují DPH.
Oficiální představení novinky proběhne v Praze na Autoshow v Holešovicích.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?