Nedlouho po virtuálním představení nového Infiniti na přehlídce v Pebble Beath tu máme i oficiální představení možná nejzajímavější verze v nabídce, hybridu.
Nissan nechce nijak zaostat za svými japonskými rivaly. Zatímco Toyota je ve vývoji hybridů již velmi daleko a Honda také prodává velké množství vozů s tímto prodejem, Nissan zatím neměl nic.
Infiniti M35 je nasazeno přímo proti Lexusu GS a tomu odpovídá i motorová nabídka. Včetně hybridu.
Nissan se chlubí tím, že pohonné ústrojí vyvinul sám, na rozdíl od koupené technologie v modelu Altima, který v USA prodává.
Jde o plnohodnotný hybrid schopný jezdit částečně jen na elektřinu, nicméně silný, 3,5 litru velký šestiválec je vždy nablízku, aby elektromotorům o nezveřejněném výkonu pomohl.
Akumulátory jsou Li-Ion a to s využitím blíže nespecifikované inovativní technologie, která dokáže při daných rozměrech zdvojnásobit kapacitu. A ještě k tomu se lépe chladí.
Infiniti M přijde na trhu na počátku příštího roku, rok nato přijde i hybrid.
Velký sedan se dostane i do Evropy. Otázkou je, zda zde bude v prodeji i hybrid, protože pro Evropu počítá Nissan s nasazením dieselového motoru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.