Doprava v Brně bude o následujícím víkendu vzhůru nohama. Na vině bude návštěva papeže Benedikta XIV a uzavírka dálnice D1.
Nejstarší česká dálnice bude uzavřena v obou směrech od sobotního večera, tedy od 26.9 18:00 až do následujícího dne přibližně do osmé hodiny večerní.
Úsek mezi 196. a 203. kilometrem bude možné objet po ulicích Hněvkovského, Černovická a Ostravská, trasa bude značena.
Z uzavřeného kusu dálnice se stane obří parkoviště pro autobusy, které budou svážet věřící. Ani ti, kteří přijedou autem nepřijdou zkrátka, kromě několika menších využitelných parkovišť je přichystáno obří záchytné parkoviště na travnaté ploše mezi ulicemi Řípská a Těžební, schopné pojmout řádově desetitisíce vozů.
Další dílčí komplikace mohou nastat v okolí letiště Brno - Tuřany, kde Benedikt XIV odslouží mši svatou. Zde budou uzavřeny některé menší komunikace.
Vzhledem k očekávanému velkému množství poutníků, kteří se na návštěvu Svatého otce dopraví vlakem či jiným hromadným dopravním prostředkem, bude značně posílena doprava z centra Brna na letiště.
Na podrobný výčet dopravních omezení se můžete podívat na web silnicenamorave.cz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.