Doprava v Brně bude o následujícím víkendu vzhůru nohama. Na vině bude návštěva papeže Benedikta XIV a uzavírka dálnice D1.
Nejstarší česká dálnice bude uzavřena v obou směrech od sobotního večera, tedy od 26.9 18:00 až do následujícího dne přibližně do osmé hodiny večerní.
Úsek mezi 196. a 203. kilometrem bude možné objet po ulicích Hněvkovského, Černovická a Ostravská, trasa bude značena.
Z uzavřeného kusu dálnice se stane obří parkoviště pro autobusy, které budou svážet věřící. Ani ti, kteří přijedou autem nepřijdou zkrátka, kromě několika menších využitelných parkovišť je přichystáno obří záchytné parkoviště na travnaté ploše mezi ulicemi Řípská a Těžební, schopné pojmout řádově desetitisíce vozů.
Další dílčí komplikace mohou nastat v okolí letiště Brno - Tuřany, kde Benedikt XIV odslouží mši svatou. Zde budou uzavřeny některé menší komunikace.
Vzhledem k očekávanému velkému množství poutníků, kteří se na návštěvu Svatého otce dopraví vlakem či jiným hromadným dopravním prostředkem, bude značně posílena doprava z centra Brna na letiště.
Na podrobný výčet dopravních omezení se můžete podívat na web silnicenamorave.cz.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?