FRANKFURT: Renault Fluence Zero Emissions Concept - beze smradu

Marek Litzman, 16. září 2009, 10:20 Google+

Ani Renault nedorazil do Frankfurtu s prázdnou. Přiváží několik elektrických konceptů, z nichž první je představen malý sedan Fluence.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fluence ZE

Fluence ZE | foto: Renault

Sdílejte článek

Renault na autosalonu ve Frankfurtu představil hned čtyři koncepty vozů s elektrickým pohonem. Vzhledem k tomu, že právě Fluence vypadá nejzajímavěji a asi i nejpřipraveněji do produkce, zaslouží si samostatný článek.

Renault Fluence je v podstatě předobrazem sedanu, který je vytvořen z řady Mégane a již se veřejnosti před několika dny představil. Při té příležitosti se PR oddělení zmínilo, že elektrická verze přijde do roku 2011. Tak tady ji máme, přátelé.

Elektrický Fluence je v podstatě klasickým sedanem nižší střední třídy, zvláštní je především použitím sérii poměrně blízké technologie. Fluence má pod kapotou baterie typu Li-Ion, které vozu stačí na dojetí přibližně 160 kilometrů.

Důležitou inovací je způsob nabíjení. Uživatel si může zvolit, buď bude nabíjet standardním způsobem, ten bude jistě nejpřijatelnější pro baterie a bude trvat mezi čtyřmi a osmi hodinami. Rychlé nabíjení bude trvat jen 20 minut, pravděpodobně , jak tomu bývá, nenabije baterii zcela. Třetí mód bude ultrarychlý, bude jej možné použít jen ve speciálních "čerpacích" stanicích na speciálním konektoru. Při tomto supernabíjení budou baterie alespoň z větší části nabité za neskutečné tři minuty.

Motor má výkon 95 koní a točivý moment 226 Nm, což je pro rodinný sedan plně dostačující hodnota.

Vytisknout

Diskuze: FRANKFURT: Renault Fluence Zero Emissions Concept - beze smradu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

E63 AMG

FRANKFURT: Mercedes E63 AMG kombi - pekelně rychlý stěhovák

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud