Ani Renault nedorazil do Frankfurtu s prázdnou. Přiváží několik elektrických konceptů, z nichž první je představen malý sedan Fluence.
Renault na autosalonu ve Frankfurtu představil hned čtyři koncepty vozů s elektrickým pohonem. Vzhledem k tomu, že právě Fluence vypadá nejzajímavěji a asi i nejpřipraveněji do produkce, zaslouží si samostatný článek.
Renault Fluence je v podstatě předobrazem sedanu, který je vytvořen z řady Mégane a již se veřejnosti před několika dny představil. Při té příležitosti se PR oddělení zmínilo, že elektrická verze přijde do roku 2011. Tak tady ji máme, přátelé.
Elektrický Fluence je v podstatě klasickým sedanem nižší střední třídy, zvláštní je především použitím sérii poměrně blízké technologie. Fluence má pod kapotou baterie typu Li-Ion, které vozu stačí na dojetí přibližně 160 kilometrů.
Důležitou inovací je způsob nabíjení. Uživatel si může zvolit, buď bude nabíjet standardním způsobem, ten bude jistě nejpřijatelnější pro baterie a bude trvat mezi čtyřmi a osmi hodinami. Rychlé nabíjení bude trvat jen 20 minut, pravděpodobně , jak tomu bývá, nenabije baterii zcela. Třetí mód bude ultrarychlý, bude jej možné použít jen ve speciálních "čerpacích" stanicích na speciálním konektoru. Při tomto supernabíjení budou baterie alespoň z větší části nabité za neskutečné tři minuty.
Motor má výkon 95 koní a točivý moment 226 Nm, což je pro rodinný sedan plně dostačující hodnota.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).