Ani Renault nedorazil do Frankfurtu s prázdnou. Přiváží několik elektrických konceptů, z nichž první je představen malý sedan Fluence.
Renault na autosalonu ve Frankfurtu představil hned čtyři koncepty vozů s elektrickým pohonem. Vzhledem k tomu, že právě Fluence vypadá nejzajímavěji a asi i nejpřipraveněji do produkce, zaslouží si samostatný článek.
Renault Fluence je v podstatě předobrazem sedanu, který je vytvořen z řady Mégane a již se veřejnosti před několika dny představil. Při té příležitosti se PR oddělení zmínilo, že elektrická verze přijde do roku 2011. Tak tady ji máme, přátelé.
Elektrický Fluence je v podstatě klasickým sedanem nižší střední třídy, zvláštní je především použitím sérii poměrně blízké technologie. Fluence má pod kapotou baterie typu Li-Ion, které vozu stačí na dojetí přibližně 160 kilometrů.
Důležitou inovací je způsob nabíjení. Uživatel si může zvolit, buď bude nabíjet standardním způsobem, ten bude jistě nejpřijatelnější pro baterie a bude trvat mezi čtyřmi a osmi hodinami. Rychlé nabíjení bude trvat jen 20 minut, pravděpodobně , jak tomu bývá, nenabije baterii zcela. Třetí mód bude ultrarychlý, bude jej možné použít jen ve speciálních "čerpacích" stanicích na speciálním konektoru. Při tomto supernabíjení budou baterie alespoň z větší části nabité za neskutečné tři minuty.
Motor má výkon 95 koní a točivý moment 226 Nm, což je pro rodinný sedan plně dostačující hodnota.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?