Toyota ve svým hybridním snažení neustává. Nejnovějším výtvorem tu bude koncept Toyoty Auris a to s hybridním ústrojím z Priusu.
Auris se tak stane vedle Priusu druhým dostupným hybridem v řadách Toyoty.
Pohonné ústrojí pochází s poslední generace Toyoty Prius, což znamená benzínový motor 1,8 litru, kterému notně vypomáhá elektromotor.
Auris dovádí do dokonalosti systém solárních kolektorů na střeše, které dodávají energii ventilaci zaparkovanému autu, dokážou ale elektřinou zásobovat i drobnou elektroniku, například nabíjet zapojený mobil.
Když už tu máme důraz na ekologii, automobilka vylepšila aerodynamiku rodinného hatchbacku, což má na spotřebu paliva jistě pozitivní dopad.
Také světla z LED diod jen jen obrazem toho, že na spotřebu se myslelo všude.
Otázkou je kolik z oněch vychytávek se dostane do produkce. Ta začne za necelý rok v továrně ve Velké Británii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.