Toyota ve svým hybridním snažení neustává. Nejnovějším výtvorem tu bude koncept Toyoty Auris a to s hybridním ústrojím z Priusu.
Auris se tak stane vedle Priusu druhým dostupným hybridem v řadách Toyoty.
Pohonné ústrojí pochází s poslední generace Toyoty Prius, což znamená benzínový motor 1,8 litru, kterému notně vypomáhá elektromotor.
Auris dovádí do dokonalosti systém solárních kolektorů na střeše, které dodávají energii ventilaci zaparkovanému autu, dokážou ale elektřinou zásobovat i drobnou elektroniku, například nabíjet zapojený mobil.
Když už tu máme důraz na ekologii, automobilka vylepšila aerodynamiku rodinného hatchbacku, což má na spotřebu paliva jistě pozitivní dopad.
Také světla z LED diod jen jen obrazem toho, že na spotřebu se myslelo všude.
Otázkou je kolik z oněch vychytávek se dostane do produkce. Ta začne za necelý rok v továrně ve Velké Británii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?