Toyota ve svým hybridním snažení neustává. Nejnovějším výtvorem tu bude koncept Toyoty Auris a to s hybridním ústrojím z Priusu.
Auris se tak stane vedle Priusu druhým dostupným hybridem v řadách Toyoty.
Pohonné ústrojí pochází s poslední generace Toyoty Prius, což znamená benzínový motor 1,8 litru, kterému notně vypomáhá elektromotor.
Auris dovádí do dokonalosti systém solárních kolektorů na střeše, které dodávají energii ventilaci zaparkovanému autu, dokážou ale elektřinou zásobovat i drobnou elektroniku, například nabíjet zapojený mobil.
Když už tu máme důraz na ekologii, automobilka vylepšila aerodynamiku rodinného hatchbacku, což má na spotřebu paliva jistě pozitivní dopad.
Také světla z LED diod jen jen obrazem toho, že na spotřebu se myslelo všude.
Otázkou je kolik z oněch vychytávek se dostane do produkce. Ta začne za necelý rok v továrně ve Velké Británii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?