Šrotovné v ČR možná bude, s touto vizí přišli poslanci, když přesně 101 hlasy přehlasovali veto prezidenta republiky Václava Klause.
Mezi ekonomy kontroverzní nástroj ekonomické stimulace tak prošel jen těsnou většinou, na přehlasování veta je třeba minimálně právě 101 hlasů. Těsný náskok je způsobe rozhodnutím poslaneckého klubu ODS pro tento balíček nehlasovat.
O šrotovném bude muset dále rozhodnout vláda, v zákoně je jen legislativní rámec. Právě vláda musí zahájení vykonavatelnosti balíčku vyhlásit.
Šrotovné prohloubí deficit státních financí o několik miliard. Ačkoliv někdo může namítat, že je pravděpodobné, že ještě více se vybere z DPH na koupená auta, není tomu tak. Více by se vybralo jenom za situace, kdyby si každý, kdo zažádá o šrotovné, neměl v úmyslu nové auto vůbec koupit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.