Automobilka General Motors neztratila i přes velké potíže s existencí kontakt s čelem žebříčku prodejnosti. Jen těsně prohrává s Toyotou.
Na špici žebříčku se za první pololetí drží Toyota a General Motors. I přes obří meziroční propad GM 21 % se její pozice s Toyotou sblížila, japonská automobilka má totiž propad ještě vyšší, 26 %. Rozdíl je minimální, při objemech prodejů kolem tří a půl milionu vozů má Toyota náskok jen poměrně zanedbatelných 11 tisíc aut.
Třetí Volkswagen svou pozici nezměnil, jeho propad je vůbec nejmenší, jen o pět procent, když se jeho prodeje drží těsně nad hranicí tři miliony, sto tisíc vozů.
Čtvrtá pozice patří konsorciu Kia-Hyundai, jehož prodeje jsou téměř o milion prodaných vozů nižší než u Volkswagenu.
Těsně za Korejci se drží Ford a to s odstupem jen osm tisíc aut. jeho propad prodejů je vůbec nejvyšší, přes 30 %.
Na dalších příčkách najdeme PSA, Hondu, Nissan, Suzuki a Renualt.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?