Automobilka General Motors neztratila i přes velké potíže s existencí kontakt s čelem žebříčku prodejnosti. Jen těsně prohrává s Toyotou.
Na špici žebříčku se za první pololetí drží Toyota a General Motors. I přes obří meziroční propad GM 21 % se její pozice s Toyotou sblížila, japonská automobilka má totiž propad ještě vyšší, 26 %. Rozdíl je minimální, při objemech prodejů kolem tří a půl milionu vozů má Toyota náskok jen poměrně zanedbatelných 11 tisíc aut.
Třetí Volkswagen svou pozici nezměnil, jeho propad je vůbec nejmenší, jen o pět procent, když se jeho prodeje drží těsně nad hranicí tři miliony, sto tisíc vozů.
Čtvrtá pozice patří konsorciu Kia-Hyundai, jehož prodeje jsou téměř o milion prodaných vozů nižší než u Volkswagenu.
Těsně za Korejci se drží Ford a to s odstupem jen osm tisíc aut. jeho propad prodejů je vůbec nejvyšší, přes 30 %.
Na dalších příčkách najdeme PSA, Hondu, Nissan, Suzuki a Renualt.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?