Automobilka General Motors neztratila i přes velké potíže s existencí kontakt s čelem žebříčku prodejnosti. Jen těsně prohrává s Toyotou.
Na špici žebříčku se za první pololetí drží Toyota a General Motors. I přes obří meziroční propad GM 21 % se její pozice s Toyotou sblížila, japonská automobilka má totiž propad ještě vyšší, 26 %. Rozdíl je minimální, při objemech prodejů kolem tří a půl milionu vozů má Toyota náskok jen poměrně zanedbatelných 11 tisíc aut.
Třetí Volkswagen svou pozici nezměnil, jeho propad je vůbec nejmenší, jen o pět procent, když se jeho prodeje drží těsně nad hranicí tři miliony, sto tisíc vozů.
Čtvrtá pozice patří konsorciu Kia-Hyundai, jehož prodeje jsou téměř o milion prodaných vozů nižší než u Volkswagenu.
Těsně za Korejci se drží Ford a to s odstupem jen osm tisíc aut. jeho propad prodejů je vůbec nejvyšší, přes 30 %.
Na dalších příčkách najdeme PSA, Hondu, Nissan, Suzuki a Renualt.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?