Největší světová automobilka a zároveň lídr na poli hybridních technologií pracuje na malém a relativně levném hybridu. Bude postaven na podvozku příští generace Yarisu.
Nový kompaktní model dostane do vínku levnější verzi elektrického systém pohonu z většího Priusu. To by spolu s menším spalovacím motorem mělo zajistit na poměry třídy nebývale nízkou spotřebu i emise.
Vůz bude stát na platformě nové generace Yarisu a zatím není zřejmé, jak moc se budou oba modely lišit. Na trhu by se však měl objevit už za dva roky jako lacinější odpověď na počin konkurenční Hondy – model Insight.
Přímým soupeřem nové Toyoty se ale stane hybridní Honda Fit, v Evropě známá jako Honda Jazz. Ta měla původně spatřit světlo světa až v roce 2012, ale situace na trhu a zájem o takzvaně „zelená auta“ donutily japonského výrobce své záměry přehodnotit. První zákazníci by si tak Hondu Jazz Hybrid měli odvézt už příští rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.