Největší světová automobilka a zároveň lídr na poli hybridních technologií pracuje na malém a relativně levném hybridu. Bude postaven na podvozku příští generace Yarisu.
Nový kompaktní model dostane do vínku levnější verzi elektrického systém pohonu z většího Priusu. To by spolu s menším spalovacím motorem mělo zajistit na poměry třídy nebývale nízkou spotřebu i emise.
Vůz bude stát na platformě nové generace Yarisu a zatím není zřejmé, jak moc se budou oba modely lišit. Na trhu by se však měl objevit už za dva roky jako lacinější odpověď na počin konkurenční Hondy – model Insight.
Přímým soupeřem nové Toyoty se ale stane hybridní Honda Fit, v Evropě známá jako Honda Jazz. Ta měla původně spatřit světlo světa až v roce 2012, ale situace na trhu a zájem o takzvaně „zelená auta“ donutily japonského výrobce své záměry přehodnotit. První zákazníci by si tak Hondu Jazz Hybrid měli odvézt už příští rok.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?