Zdrcující zpráva. Projekt Alfa Romeo MiTo je pozastaven. Co to znamená? Je mrtev? Může se ještě někdy oživit?
Podle všeho za odložení může hospodářská recese, která z koncernu odčerpala příliš mnoho peněz.
Alfa Romeo se slavnou závodní minulostí se v poslední době v této oblasti příliš nevytáhla. Až s nástupem supersportu 8C Competizione se zdálo, že se začne situace měnit.
Na trh přišlo sportovní MiTo a očkevala se velmi žhavá verze GTA. ta měla nabídnout na svoji třídu neskutečný výkon 230 koní dopovaných turbem.
Bohužel, je ale blbá doba. Na prestižní projekty není peněz nazbyt a tak to vypadá, že i vývoj "gétéáčka" se zastavil. Snad jen na krátkou dobu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?