Na autosalonu v Tokiu se podle všeho představí i nový koncept výkonného vozu. Půjde o předobraz páté generace Toyoty Supra.
Toyota Supra se v různých generacích vyráběla od roku 1979 až do roku 2002, kdy byla ukončena výroba poslední, čtvrté generace. Právě ta se proslavila svými rozsáhlými možnostmi tunerských úprav, které jsou zvláště v Japonsku oblíbené. I bez nich však šlo o výborný sportovní nástroj.
Její historie se prozatím uzavřela v roce 2002. O jejích nástupcích se od té doby spekuluje.
Zvláště koncept Toyota FT-HS na Supru vyloženě ukazoval. Viděli jsme ho předloni na autosalonu v Detroitu.
Novou verzi tohoto konceptu, již bližší výrobě, snad uvidíme poměrně brzy, když se otevřou brány autosalonu v Tokiu. Stane se tak za půl roku.
Do dvou let od představení by automobilka měla do světa vypustit pátou generaci Toyoty Supra. Pod kapotou by měla mít motor s výkonem přes 400 koní a snad by se mohlo dostat i na hybridní soustavu od Lexusu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?