Na autosalonu v Tokiu se podle všeho představí i nový koncept výkonného vozu. Půjde o předobraz páté generace Toyoty Supra.
Toyota Supra se v různých generacích vyráběla od roku 1979 až do roku 2002, kdy byla ukončena výroba poslední, čtvrté generace. Právě ta se proslavila svými rozsáhlými možnostmi tunerských úprav, které jsou zvláště v Japonsku oblíbené. I bez nich však šlo o výborný sportovní nástroj.
Její historie se prozatím uzavřela v roce 2002. O jejích nástupcích se od té doby spekuluje.
Zvláště koncept Toyota FT-HS na Supru vyloženě ukazoval. Viděli jsme ho předloni na autosalonu v Detroitu.
Novou verzi tohoto konceptu, již bližší výrobě, snad uvidíme poměrně brzy, když se otevřou brány autosalonu v Tokiu. Stane se tak za půl roku.
Do dvou let od představení by automobilka měla do světa vypustit pátou generaci Toyoty Supra. Pod kapotou by měla mít motor s výkonem přes 400 koní a snad by se mohlo dostat i na hybridní soustavu od Lexusu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?