Na autosalonu v Tokiu se podle všeho představí i nový koncept výkonného vozu. Půjde o předobraz páté generace Toyoty Supra.
Toyota Supra se v různých generacích vyráběla od roku 1979 až do roku 2002, kdy byla ukončena výroba poslední, čtvrté generace. Právě ta se proslavila svými rozsáhlými možnostmi tunerských úprav, které jsou zvláště v Japonsku oblíbené. I bez nich však šlo o výborný sportovní nástroj.
Její historie se prozatím uzavřela v roce 2002. O jejích nástupcích se od té doby spekuluje.
Zvláště koncept Toyota FT-HS na Supru vyloženě ukazoval. Viděli jsme ho předloni na autosalonu v Detroitu.
Novou verzi tohoto konceptu, již bližší výrobě, snad uvidíme poměrně brzy, když se otevřou brány autosalonu v Tokiu. Stane se tak za půl roku.
Do dvou let od představení by automobilka měla do světa vypustit pátou generaci Toyoty Supra. Pod kapotou by měla mít motor s výkonem přes 400 koní a snad by se mohlo dostat i na hybridní soustavu od Lexusu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?