Senát ve středu večer schválil balíček ekonomických opatření, včetně šrotovného, které navrhla ČSSD.
Lidé, kteří dají svůj starý vůz sešrotovat, získají od státu příspěvek 30 tisíc korun na nákup nového auta. Jeho cena nesmí přesáhnout půl milionu korun. Podle dřívějších informací by šrotovné mělo být zavedeno na přelomu roku. Jeho cílem je rozhýbat automobilový průmysl a na něj navázané firmy v době krize. Mnozí ekonomové však o efektivnosti tohoto opatření pochybují.
"Šrotovné je jen dočasný stimul. Pokud nedojde k nastartování hospodářského růstu, můžeme očekávat další pokles ekonomiky a odsunutí problému, až dojdou peníze příští rok," řekl k zákonu Ladislav Juza ze společnosti PricewaterhouseCoopers. Podle něj šrotovné například přispěje k dalšímu poklesu cen ojetých vozů, které jsou na dně již nyní.
Součástí schváleného balíčku jsou i možnosti zrychlených odpisů pro firmy a prodloužení doby, po kterou je vyplácena podpora v nezaměstnanosti.
"Zkracuje se doba v první odpisové skupině ze tří let na 12 měsíců, ve druhé z pěti let na 24 měsíců s tím, že tyto prostředky umožní navýšit cash-flow jednotlivých podnikatelům a firem. V podstatě je to velmi jednoduché opatření, které umožní získat cash-flow a fungovat ve složitých podmínkách ekonomického poklesu," vysvětlil před hlasováním senátorům ministr financí Eduard Janota.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.