Senát ve středu večer schválil balíček ekonomických opatření, včetně šrotovného, které navrhla ČSSD.
Lidé, kteří dají svůj starý vůz sešrotovat, získají od státu příspěvek 30 tisíc korun na nákup nového auta. Jeho cena nesmí přesáhnout půl milionu korun. Podle dřívějších informací by šrotovné mělo být zavedeno na přelomu roku. Jeho cílem je rozhýbat automobilový průmysl a na něj navázané firmy v době krize. Mnozí ekonomové však o efektivnosti tohoto opatření pochybují.
"Šrotovné je jen dočasný stimul. Pokud nedojde k nastartování hospodářského růstu, můžeme očekávat další pokles ekonomiky a odsunutí problému, až dojdou peníze příští rok," řekl k zákonu Ladislav Juza ze společnosti PricewaterhouseCoopers. Podle něj šrotovné například přispěje k dalšímu poklesu cen ojetých vozů, které jsou na dně již nyní.
Součástí schváleného balíčku jsou i možnosti zrychlených odpisů pro firmy a prodloužení doby, po kterou je vyplácena podpora v nezaměstnanosti.
"Zkracuje se doba v první odpisové skupině ze tří let na 12 měsíců, ve druhé z pěti let na 24 měsíců s tím, že tyto prostředky umožní navýšit cash-flow jednotlivých podnikatelům a firem. V podstatě je to velmi jednoduché opatření, které umožní získat cash-flow a fungovat ve složitých podmínkách ekonomického poklesu," vysvětlil před hlasováním senátorům ministr financí Eduard Janota.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.